Genel Bilgi
Kod | MYC305 |
Ad | Oda Müziği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 10 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Esas Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BORIS HRISTOV TUNTEV |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BORIS HRISTOV TUNTEV
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Oda Müziği eserlerini tanımak, birlikte çalmayı öğrenmek ve birlikte çalma tecrübesi kazanmak.
Dersin İçeriği
Çeşitli dönemlere ait oda müziği eserlerinin birlikte yorumlanmasıdır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Chamber Music works (Trio, Quartet, Quintet) of W. A. MOZART, J. HAYDN, L. van BEETHOVEN, J. BRAHMS, R. SCHUMANN, F. SCHUBERT, A. BORODİN, L. BOCCHERİNİ, F. MENDELSSOHN, A. DVORAK.
Notlar
Bulunmamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. |
ÖÇ02 | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
ÖÇ03 | Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. |
ÖÇ04 | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
ÖÇ05 | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eğitim programında bu sınıfa ait eserlerden öğrenciye uygun seçilerek ödev verilmiş Oda Müziği formundaki eserin genel değerlendirmesi. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
2 | Yay ve parmak numarası koyma çalışması. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
3 | Eserin birinci bölümünün çalışılması.1 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
4 | Eserin birinci bölümünün çalışılması.2 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
5 | Eserin birinci bölümünün çalışılması.3 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
6 | Eserin birinci bölümünün çalışılması.4 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
7 | Eserin birinci bölümünün çalışılması.5 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
8 | Eserin birinci bölümünün çalışılması.6 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
9 | Eserin birinci bölümünün çalışılması.7 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | Eserin birinci bölümünün çalışılması.8 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
11 | Eserin birinci bölümünün çalışılması.9 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | Eserin birinci bölümünün çalışılması.10 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | Eserin birinci bölümünün çalışılması.11 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Eserin birinci bölümünün çalışılması.12 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | Eserin birinci bölümünün çalışılması.13 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
|
17 | Eserin ikinci bölümünün çalışılması.1 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
18 | Eserin ikinci bölümünün çalışılması.2 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
19 | Eserin ikinci bölümünün çalışılması.3 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
20 | Eserin ikinci bölümünün çalışılması.4 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
21 | Eserin ikinci bölümünün çalışılması.5 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
22 | Eserin ikinci bölümünün çalışılması.6 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
23 | Eserin ikinci bölümünün çalışılması.7 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
24 | Eserin üçüncü bölümünün çalışılması.1 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
25 | Eserin üçüncü bölümünün çalışılması.2 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
26 | Eserin üçüncü bölümünün çalışılması.3 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
27 | Eserin üçüncü bölümünün çalışılması.4 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
28 | Eserin üçüncü bölümünün çalışılması.5 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
29 | Eserin üçüncü bölümünün çalışılması.6 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
30 | Eserin üçüncü bölümünün çalışılması.7 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
31 | Eserin tümünün çalışılması. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
32 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 6 | 180 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 248 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 9,92 | ||
AKTS | 10 AKTS |