Genel Bilgi
Kod | SBUZ202 |
Ad | Türk Siyasetine Giriş |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. AYŞE DUYGU TANRIVERDİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. AYŞE DUYGU TANRIVERDİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin temel amacı, modern Türkiyede siyaset hayatını ve politika yapim sürecini kavramsal çerçevede öğrencilere tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders Uluslararası İlişkiler Bölümü ikinci sınıf öğrencileri için zorunludur. Bu dersin temel amacı devletin kurumsal yapısını referans alarak, modern Türkiyede siyaset ve politika yapımını genel bir giriş ile öğrencilere tanıtmaktır. Ayrıca Türkiyenin önemli iç siyasi konularını ve parti politikalarını analiz etmeyi amaçlar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Türkiye Tarihi I,II, III, IV, V; Sina Akşin, Cem Yayınevi
Notlar
TÜRK SİYASAL SİSTEMİNDE SİYASAL PARTİLER VE KENTLEŞMENİN KUTUPLAŞMA SÜRECİNE ETKİLERİ, Hakan ALTINTAŞ, Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi (5) 2003, 1-31
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiyede önemli siyasi konuları ve parti poltikalarını anlar. |
ÖÇ02 | Modern Türkiyede yasama, yürütme ve yargı dallarının gelişimini değerlendirir. |
ÖÇ03 | Eleştirel bakış açısıyla Türkiyenin modernleşme ve demokratikleşme süreçlerini değerlendirir. |
ÖÇ04 | Seçmen tercihlerinin siyasal ve toplumsal nedenlerini analiz eder. |
ÖÇ05 | İç politika ve dış politika arasında bağlantılar kurar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Osmanlı siyasi ve kurumsal yapısının mirası | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Cumhuriyet tarihi I | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Cumhuriyet tarihi II | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Türkiyenin demokratikleşmesi: siyasi kurumlar | Kaynak okuma, odev hazirlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Türkiyenin demokratikleşmesi: anayasa yapım süreçleri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Demokrasinin çöküşü tecrübeleri | Kaynak okuma, odev hazirlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara sınav | Sinava hazirlik | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Demokrasinin sağlamlaşması: Modernleşme, demokratikleşme, ve zorluklar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Türk Dış Politikası: Ortadoğu ve Avrupa arasında Türkiye | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Türk Dış Politikası: Türkiye-Yunanistan ilişkileri | Kaynak okuma, odev hazirlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Türkiyede Avrupalılaşma süreci: 1999dan itibaren reform sürecine bakış | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Türkiyede sivil toplum ve insan hakları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Türkiyede kitle ve sosyal medya | Kaynak okuma, odev hazirlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Ders tekrarı ve tartışma | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Tartışma | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
17 | Final Sınavı | Sinava hazirlik | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,92 | ||
AKTS | 5 AKTS |