Genel Bilgi
Kod | IKS413 |
Ad | İktisat Politikası |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ERHAN İŞCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HAKKI ÇİFTÇİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İktisat politikaları teorik bilgileri doğrultusunda politika uygulayıcıları ve uygulamalarının analizinin yapılabilmesi
Dersin İçeriği
Ekonomik sistem, ekonomi politikası karar birimleri, ekonomi politikasında amaçlar, araçlar ve sorun ve çözüm önerileri, ekonomi politikası önlemleri
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Agnès Bénassy-Quéré, Benoît Coeuré, Pierre Jacquet, Jean Pisani-Ferry, Economic Policy Theory and Practice
Notlar
Preston, A. J., & Pagan, A. R. (2008). The theory of economic policy. Cambridge Books.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İktisadi sorunların bilimsel tanımlayarak çözümler. |
ÖÇ02 | İktisadi temel bilgiler, iktisat politikası amaç, araç ve sorunlarının tanımlar. |
ÖÇ03 | İktisat politikaları teorik bilgileri doğrultusunda politika uygulayıcıları ve uygulamalarının analizinin yapılabilir. |
ÖÇ04 | İktisat politikası alanında küreselleşme doğrultusunda ulusal çıkarları gözeten öncü, yenilikçi ve rekabetçi politikalarının geliştirir. |
ÖÇ05 | Sosyal bilimlerde ve iktisatta metodoloji ve araştırma tekniklerini uygular |
ÖÇ06 | Ekonomik olgu ve sorunları analiz ederken ekonomi kuramları ve kavramlarını yetkin ve özgün bir şekilde kullanma becerisine olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İktisadi sorunların bilimsel tanımlanması ve çözümleme | Ders kitabında ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İktisadi temel bilgiler, iktisat politikası amaç, araç ve sorunlarının tanımlanması | Ders kitabında ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İktisat politikası alanında küreselleşme doğrultusunda ulusal çıkarları gözeten öncü, yenilikçi ve rekabetçi politikalar | Ders kitabında ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Piyasa ekonomisinde politik karar süreci ve iktisat politikasında karar alma süreci | Ders kitabında ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Merkez Bankasının Bağımsızlığı | Ders kitabında ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Türkiyede iktisat politikalarının uygulama süreci ve iktisat politikası teorisine bağlılığı | Ders kitabında ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | İktisat politikasında amaç çeşitleri, toplumsal amaçlar, bu amaçlar arasındaki ilişkiler | Ders kitabında ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Sanayi Toplumunda İktisat Politikasının Amaçları | Ders kitabında ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İktisat politikasında Araçların etki kanalları ve Etkilerini Etkileyen Etmenler | Ders kitabında ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İktisat politikasında araç çeşitleri ve etkileri, bu araçların bilgi toplumundaki kullanımları. | Ders kitabında ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İktisadi tanı süreci ve öngörünün yapılması, çözüm önerilerinin sunulması, bu süreçte ortaya çıkan diğer sorunlar ve zaman gecikmelerinin incelenmesi | Ders kitabında ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Türkiye'nin Mevcut Durumu | Ders kitabında ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Türkiye'nin Mevcut Durumu 2 | Ders kitabında ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Türkiye'nin Mevcut Durumu 3 | Ders kitabında ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |