Genel Bilgi
| Birim | İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ |
| SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER PR. | |
| Kod | IKS404 |
| Ad | Karşılaştırmalı Dünya Ekonomisi |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAKKI ÇİFTÇİ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. MURAT PÜTÜN
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dünya Ekonomisindeki gelişmeleri tarihsel bir yaklaşımla inceleyerek öğrencinin dünya ekonomisindeki günümüzdeki ve gelecekteki gelişmeleri öngörerek analiz edebilme yeteneğine kavuşturulması
Dersin İçeriği
Dünya Ekonomisinin tarihsel süreçteki genel trendlerini ortaya koyarak; ticaret, finans ve üretim odaklı analizlerinin yapılması ve yansımaları
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Karşılaştırmalı Siyasal Ekonomi: Devletler, Piyasalar ve Küresel Kapitalizm-Ben Clift
Notlar
Karşılaştırmalı Siyasal Ekonomi: Devletler, Piyasalar ve Küresel Kapitalizm-Ben Clift
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar |
| ÖÇ02 | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir |
| ÖÇ03 | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilir |
| ÖÇ04 | Türkiye ekonomisi dış ticaret konusunda analiz yapar. |
| ÖÇ05 | Türkiye'nin ekonomik durumunu analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Belirsiz | ||
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 4 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 5 |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 5 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 5 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 5 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Karşılaştırmalı Dünya Ekonomisi Tanımı ve Değişen Dünya Ekonomisinde Gelişen Trendler | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Piyasa Kapitalizmi, Marksizm ve Sosyalizm, İslami Ekonomiler ve Diğer bölge ekonomileri | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Amerika Ekonomisi: Piyasa Kapitalizmi Lideri | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Japonya Ekonomisi: Planlı piyasa ekonomisi ve geleneksel elementler | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Fransa Dosyası: Yön Gösteren Planlama | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | İsveç Ekonomisi: Kriz, reform ve sosyal piyasa refah durumu | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Almanyanın birleşmesi ve Avrupanın birleşmesi | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
| 9 | Eski Sovyetler Birliği ve Rusyanın ekonomik dönüşümü | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 10 | Polonya Ekonomisi ve Macaristan Ekonomisi | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Yugoslavya ve Slovenya Ekonomisi: İşçi yönetiminde Piyasa Sosyalizmi | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | Çin Sosyalist Piyasa Ekonomisi ve Hindistan Ekonomisi | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | İran Yeni Geleneksel İslam Ekonomisi | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Meksika Ekonomisinin dönüşümü ve reformu | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | Kuzey ve Güney Kore Ekonomileri | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları-1 | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 20 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 20 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 80 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||