Genel Bilgi
Kod | SBUS404 |
Ad | Dünya Siyasetinde Ortadoğu |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. AYŞE DUYGU TANRIVERDİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin temel amacı Ortadoğu ve dünya politikasını ilgilendiren güncel siyasi gelişmelerle ilgili bir giriş sunmaktır
Dersin İçeriği
Bu ders Ortadoğu ülkeleri ve aktörlerinin eylem ve tutumlarını, dünya siyasetindeki temel gelişmeler çerçevesinde ele alarak incelemektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ortadoğu: İki Bin Yıllık Ortadoğu Tarihi; Bernard Lewis; Arkadaş Yayınları, 2017
Notlar
Tayyar ARI, Orta Doğu, MKM Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uluslararası alanda Ortadoğu ile ilgili siyasi gelişmeleri analiz eder |
ÖÇ02 | Uluslararası siyasi gelişmelere Ortadoğu siyasi aktörlerinin verdiği tepkileri inceler |
ÖÇ03 | Ortadoğu devletlerinin sosyolojik yapısının siyasi süreçlerdeki etkisini tespit eder. |
ÖÇ04 | Ortadoğu'da devlet ve toplum ilişkilerini karşılaştırmalı olarak analiz eder. |
ÖÇ05 | Ortadoğu'daki bölgesel işbirliklerinin dünya siyasetine etkisini tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Ortadoğu'yu anlamak | İlgili Bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Ortadoğuda karşılaştırmalı devlet oluşumu | İlgili Bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Arap milliyetçiliği ve İsrail | İlgili Bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Körfez Savaşları | İlgili Bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Dinsel uyanış siyaseti | İlgili Bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | 11 Eylül saldırılarının etkisi | İlgili Bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Ortadoğuyu yeniden yapılandırmaya yönelik ABD çabaları | İlgili Bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sovyet İşgali ve Modern Afganistan'ın doğuşu | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | 1962-68 Yemen İç Savaşı'nın uluslararası tarihi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Mısır'da kitle hareketleri ve ordu | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Ortadoğu'da din, mezhepçilik ve demokrasi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Arap Baharı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Müslüman Kardeşler | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | İŞİD ve Propaganda | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Öğrenci sunumları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 6 | 90 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,52 | ||
AKTS | 6 AKTS |