Genel Bilgi
Kod | TT132 |
Ad | Temel Sanat Eğitimi 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Plastik Sanatlardaki temel değerklere ilişkin ilkelerin, öğelerin öğetilmesi ve yaratıcı araştırmalarla pekiştirilmesi.
Dersin İçeriği
Sanat eserini düzenleyen elemanlar (çizgi, doku, form, şekil, mekan) ve ilkeler (ritim, hareket, denge, vurgu, kontrast, birlik, bütünlük, çeşitlilik) ,iki boyutlu uygulama çalışmaları, iki ve üç boyutlu sanat eserlerinde bu eleman ve ilkelerin ilişkisi, tasarım eleman ve ilkeleri ile biçim ve içerik ilişkisini dikkate alan özgün çalışmalar gerçekleştirilir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
GÖKAYDIN, Nevide. 2010. Temel Sanat Eğitimi. Moss Yayınları. ISBN : 9786054368518. İstanbul.
Notlar
GÜNGÖR, İ. Hulusi. 2005. Temel Tasar. ISBN : 9799750050403. İstanbul
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Plastik sanatların temel elemanlarını ve ilkelerini bilir ve uygulamalar yapar. |
ÖÇ02 | Renge ilişkin bilgi edinir ve uygulamalar yapar. |
ÖÇ03 | Görsel sanat çalışmalarını değerlendirebilir ve çözümlemeye çalışır. |
ÖÇ04 | Temel malzeme bilgisine ve teknik beceriye sahip olur. |
ÖÇ05 | Tasarımda bütünü oluşturabilir, parçalayıp yeniden üretir |
ÖÇ06 | Disiplinli çalışma alışkanlığı, görev ve sorumluluk bilinciyle davranır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | 1 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | 1 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Teknik Resim (Örn: Daire) Tasarımın İlkeleri Ve Öğelerine Giriş; Renge Giriş, Renk Kuramları; Temel Perspektif Bilgisi Ve Küp Etüdü | malzeme araştırması yapılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
2 | Renk Çemberi. Renk ve 12 Tonlu Renk Çemberi (Pigment Ve Işık Renkleri) | Renk Araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Renk Skalası. Renk Çemberi ve Renk Kontrastlıkları; Kübik Ve Silindirik İki Objeden Oluşan Düzenek Etüdü | Renk Araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
4 | Doku; Açik-Koyu Renk Kontrastlığı; Realistik Obje Etüdü | çizim ve boyama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
5 | Desen, Stilize, Kompozisyon: Sıcak-Soğuk Renk Kontrastlığı; Realistik Obje Etüdü | Ödev:soyut desen çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
6 | Desen, Stilize, Kompozisyon: Renk Harmonisi; Modle Ve Ton | soyut desen çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
7 | Serbest Yüzey Düzenleme. Rengi tasarım ilkeleri doğrultusunda kullanma. Armoniye ait renkli grileri uygulama. | soyut desen çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınav (Vize) | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
9 | Natürmort konulu düzenekten özgün bir armoni ile 50x70 pastel çalışma. Sanat yapıtlarında renk kurgusu ve renkli grileri inceleme. | Ödev : Natürmort çalışması - 30X50cm. Kağıt | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Harf ile Yüzey Düzenleme. Kağıt üzerine yatay - dikey, form - fon, dolu - boş alan, ağırlık, yön ve dengeyi dikkate alarak kompozisyon kurma. Armoniyi belirleme. | tasarım eskizleri hazırlanmalı ve malzeme araştırması yapılmalı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
11 | Objeden Yorum Etüdü. özgün bir armoni ile 50x70 pastel çalışma. Sanat yapıtlarında renk kurgusu ve renkli grileri inceleme. | soyut desen çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | Geometrik formlarla düzen kurma; belirlenmiş sayıda kare, dikdörtgen, daire, üçgen formları; yatay - dikey, diyagonal ilişki içinde, 35x50 boyutlarında bristole 15x15 lik iki kare alana düzenleme | Renk Araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
13 | Üç Boyutlu Biçimlendirme. Renk Çözümlemeleri; Üç Boyutta Işık, Doku, Ton Şekil Düzlem İlişkisi | malzeme araştırması yapılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
14 | Üç Boyutlu Biçimlendirme, proje çalışması. Renk Çözümlemeleri; Üç Boyutta Işık, Doku, Ton Şekil Düzlem İlişkisi 1 | soyut desen çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
15 | Proje çalışması. Renk Çözümlemeleri; Üç Boyutta Işık, Doku, Ton Şekil Düzlem İlişkisi 2 | malzeme araştırması yapılmalı ve tasarım eskizleri hazırlanmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 21 | 21 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 42 | 42 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,00 | ||
AKTS | 7 AKTS |