Genel Bilgi
Kod | TT230 |
Ad | Moda İllüstrasyon 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sanatsal anatomiye bağlı kalınarak kişiye özel illüstratif tarzın oluşturulması.
Dersin İçeriği
Canlı modelden ve çeşitli moda fotoğraflarından yararlanılarak silüet çalışması yapma; çağdaş moda tasarımcılarının kullandığı illüstrasyon tekniklerini araştırma, tanıma; çeşitli tekstil ürünlerini (ev tekstili, giysi, vs.) çizimleme (giydirme), renklendirme becerilerini geliştirme; kendi illüstrasyon tekniğini oluşturma, geliştirme becerisi kazandırma. Çizim prensiplerine dayalı olarak fikirlerin görsel olarak ifade edilebilmesine yardımcı olacak ışık-gölge kullanımı, renk armonisi, farklı materyal kullanımlarıyla, değişik boyama teknikleri uygulanarak kumaş dokusunun kağıda yansıtılması, modele giydirilmesi ve koleksiyon çizimlerinin sunumu konularında temel bilgiler kazandırılır
Dersin Ön Koşulu
Yok (Moda İllüstrasyon 1 dersini alması önerilir.)
Kaynaklar
Fashion Illustration For Designer, Kathryn Hagen, Prentice Hall, London, 2004 9 Heads, Nancy Rıegelman, Published Art Center College of Design, USA, 2000 Figure Drawing For Fashion Design, Elisabetta Drudı - Tiziana Pacı, The Pepin Press, London, 2001 Fashion Images, Roberta Hochberger Gruber, Prentice Hall, London,2001
Notlar
Ders materyalleri, firma katalogları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Marker, sulu boya ve benzeri malzemelerin tekniklerini uygular. |
ÖÇ02 | Çizim üzerinde ten ve saç renklendirebilmesi yapar. |
ÖÇ03 | Tasarımlara uygun renklendirme yapar. |
ÖÇ04 | Çizim ve boyama malzemelerini tanır ve uygular. illüstrasyon için yeni teknikler geliştirir. |
ÖÇ05 | Çizim teknikleri ile koleksiyon sunumu gibi konulara değinir öğrenme bilincine sahip olur. |
ÖÇ06 | Tasarımları gerçekçi sunumlara dönüştürür. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Farklı tasarımlar için kolaj ve photoshop programları ile illustrasyon (eskiz çizimleri) | Konu ile ilgili araştırma, ve malzeme toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma |
2 | Farklı tasarımlar için kolaj ve photoshop programları ile illustrasyon denemeleri. | Tekstil Tasarım dergilerinden, internetten araştırma ve malzeme toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma |
3 | Ev Tekstili için İllüstrasyon (Sulu boya çalışmaları) | Tekstil Tasarım dergilerinden, internetten araştırma ve çizim denemeleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma |
4 | Ev Tekstili için İllüstrasyon (Karışık Teknik eskiz çizimleri) | 10 adet çizim ve boyama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma |
5 | Ev Tekstili için İllüstrasyon (Karışık Teknik-renklendirme çalışmaları) | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Temel Beden Hareketleri | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma |
7 | Temel Beden Hareketleri ve Vücut Üzerindeki Bağlantı Noktaları. | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım |
8 | Ara Sınav | dönem ödevi hazırlığı ve uygulama süreci | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Kıvrımlar ve Pilelerin Ana Türleri: Uçuşan ve vücut Biçiminden Kaynaklanan boru Kıvrımlar, Sıkıştırılmış ve ince kıvrımlar, Parçalanmış, Köşeli kıvrımlar, Bol Dökümlü ve Asılı Kıvrımlar, Radyal Kıvrımlar | Konu ile ilgili araştırma, giysilerin ayrıntılarının çizim çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
10 | Çizim için odaklanma teknikleri. (Kişiyi baştan ayağa gösterim, boydan gösterim, bel-diz boyu, baş-bel bölgesi, yakın çekim görünümü, Aşırı yakın çekim görünümü, Ayrıntı çekimi-görünümü)) | Konu ile ilgili araştırma, giysilerin ayrıntılarının çizim çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
11 | Moda Tasarımında Çizim Tipleri - (Üretim Sayfası Çizimleri, Temel Şekiller, Temel Korse ve Dart, Moda Kitapları için Teknik Çizimler. | Konu ile ilgili araştırma, giysilerin ayrıntılarının çizim çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
12 | Öğrenci Portföyü. Ön bilgiler, örnekler. | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
13 | Moda Tasarımları için sunum hazırlığı - (Taslak Yerleştirmeler) | Giysilerin ayrıntılarının çizim çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Moda Tasarımları için sunum hazırlığı - tasarım ayrıntılarını çizimle belirtme | Giysilerin ayrıntılarının çizim çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | Moda Tasarım ayrıntılarını çizimle belirtme | Giysilerin ayrıntılarının çizim çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dosya teslimi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dosya teslimi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |