Genel Bilgi
Kod | TT206 |
Ad | Moda Tarihi 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA ENGİN ALPAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FATMA ENGİN ALPAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Giysinin tarihi, kültürel bir yaklaşımla ele alınacaktır. Farklı kültürlerin sanat, tasarım ve moda tarihine yaklaşımları incelenecektir.
Dersin İçeriği
19. yüzyıl sonu ile 20. yüzyıl giyim ve moda tarihi incelenecektir.Giysinin tarih boyunca değişimini incelemek. Giysinin sanat ve tekstil tarihindeki gelişimini değerlendirmek; günümüz giysilerini tarihi boyutta yorumlayabilmek. Farklı kültürlerin giysi gelişimlerini değerlendirmek.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok.
Kaynaklar
Moda tarihi kitapları, 20. yüzyıl moda tarihi kitapları
Notlar
Fashion History from the 18th to the 20th Century A Cultural History of Western Fashion From Haute Couture to Virtual Couture Bonnie English (Author), Nazanin Hedayat Munroe (Author)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Giyside modanın sanat ve tekstil tarihindeki gelişimini değerlendirir; günümüzde moda ve giysileri tarihi boyutta yorumlar |
ÖÇ02 | Dönem modacılarının sanat akımlarından etkilenmelerin öğrenir. |
ÖÇ03 | Sanayi devriminin tekstil teknolojileri, kültür, toplum, sanat, endüstri ve tasarıma etkilerini öğrenir. |
ÖÇ04 | 1870 lerden itibaren haute couture modasının başlangıcı ve moda kavramının başlangıcının nedenlerini öğrenir. |
ÖÇ05 | 1870-1990 yılları arasındaki moda akımlarından, modayı etkileyen dış etkenleri ve moda tasarımcılarını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Moda Tarihi Kronolojisi Genel Bakış ve Avrupa Modasının 10 yıllık halinde incelenecek 10 dönemin açıklanması | Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1900 lerin moda tasarımlarını araştırırlar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Avrupa'da1900 ve1909 Yılları Modası, moda akımları, moda tasarımcıları ve modayı etkileyen dış etkenler | Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1900 lerin moda tasarımlarını araştırırlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Avrupa'da 1910- 1919 Yılları Modası, moda akımları ve moda tasarımcıları ve birinci dünya savaşı | Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1910 lerin moda tasarımlarını araştırırlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Avrupa'da 1920 ve 1929 Yılları Modası, moda akımları, modacıları modayı etkileyen dış faktörler | Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1920 lerin moda tasarımlarını araştırırlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Avrupa'da 1930 ve 1939 Yılları Modası, moda akımları ve Önemli Modacılar ve modayı etkileyen dış etkenler | Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1930 lerin moda tasarımlarını araştırırlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Avrupa ve Amerika'da 1940- 1944 Yılları Modası ve 1945- 1949 Yılları Modası, moda akımları, modacılar ve modayı etkileyen dış faktörler | Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1940 lerin moda tasarımlarını araştırırlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Avrupa ve Amerika'da 1950- 1954 Yılları Modası ve 1955- 1959 Yılları Modası, moda akımları, modacılar ve defileler | Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1950 lerin moda tasarımlarını araştırırlar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | VİZE SINAVI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Avrupa ve Amerika'da 1960-1969 Yılları Modası moda akımları, defileler ve modayı etkileyen dış faktörler. | Öğrenciler, 1960 lerin moda tasarımlarını araştırırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Avrupa ve Amerika'da 1970-1979 Yılları Modası, moda tasarımcıları moda defileleri ve dış etkenler | Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1970 lerin moda tasarımlarını araştırırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Avrupa ve Amerika'da 1980-1989 Yılları Modası,modacıları, moda defileleri ve dış etkenler, | Öğrenciler, 1980 lerin moda tasarımlarını araştırırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Avrupa ve Amerika'da 1990- 1999 Yılları Modası, moda tasarımcıları, defileler ve modayı etkileyen dış etmenler. | Öğrenciler,1990 lerin moda tasarımlarını araştırırlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Avrupa ve Amerika'da 2000- 2010 Yılları Modası, moda defileleri, modacılar ve dış etkiler. | Öğrenciler, 2000 lerin moda tasarımlarını incelerler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | 100 yıllık modaya genel bakış ve 2000 lere etkileri. | öğrenciler 1900lü yılların modası ile 2000 lerin modasını karşılaştırırlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Son Yüzyılın moda ve sanat ilişkisi açısından irdelenmesi. | moda ve sanat arasındaki ilişkiyi inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | FİNAL SINAVI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | FİNAL SINAVI | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |