Genel Bilgi
Kod | TTS232 |
Ad | Kumaş Yapı Bilgisi 4 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kumaşı iyi tanıyıp, kullanım alanını iyi belirlemek,değişen yüzlü, torba yapılı çift katlı kumaşları ,üç katlı dokuları ve bağlama türlerini tanıyıp kağıt üzerinde yeni tasarımlar yapabilmesi
Dersin İçeriği
Değişen yüzlü çift katlı dokuların anlatılması ve uygulanması. Üç katlı dokuların, dolgu atkısıyla dokunan reform dokuların anlatılması.
Dersin Ön Koşulu
Yok (Kumaş Yap Bilgisi 1-2-3 derslerinin alınmış olması önerilir.)
Kaynaklar
Dokuma Tekniği ve Sanatı 1 ve 2, Güngör BAŞER, 2015 Dokuma Tekniği I, II Zahide İmer, Mayaş Matbaacılık ve Yayıncılık, Ankara, 1987
Notlar
Tasarımda Konstrüksiyon Esasları, Altuğ Acuner, Türk Tekstil Vakfı Yayınları, İstanbul, 2001
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tasarımlarında desen, motif, yüzey ilişkisi bütünlüğünde çift katlı ve üç katlı yapılar, pileli yapılar, pike ve damas yapıları nasıl ve ne şekilde kullanabileceğini bilir. |
ÖÇ02 | Tasarımdan üretime geçiş aşamasında hazırlayacağı üretim raporunda üç katlı yapılar, pileli yapılar, pike ve damas yapıların açılımlarını yapar. |
ÖÇ03 | Seri üretime yönelik desen, motif, dokuma yapıları ilişkisi kurar, ilgili üretim raporlarını hazırlar. |
ÖÇ04 | Çok katlı ve karmaşık yapıları çözümler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çift katlı yapılar | Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çift kat torba yapılar. Farklı katlarda farklı örgü denemeleri | Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yüzey değiştiren çift katlı bağlantılı yapılar. | Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yüzey değiştiren çift katlı bağlantılı yapılar. Desen, motif, doku oluşturma | Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Üçüncü bir iplikle bağlanan çift katlı yapılar | Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Üç katlı dokular | Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Üç katlı dokular, Farklı katlarda farklı örgü denemeleri | Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Üç katlı dokular, Desen, motif, doku oluşturma | Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt.renkli kalem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Yüzey değiştiren üç katlı bağlantılı yapılar. | Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt.renkli kalem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bağlama türlerine göre üç katlı dokular | Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt.renkli kalem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bağlama türlerine göre üç katlı dokuların devamı | Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt.renkli kalem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Reform dokular | Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt.renkli kalem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Damask dokular | Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt.renkli kalem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Örgü tekrarları | Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt.renkli kalem | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |