Genel Bilgi
Kod | TTS325 |
Ad | Kumaş Yapı Bilgisi-5 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders; kadife, havlu, halı gibi havlı yapıları, leno yapıları, v.b dokuma yapıları ayrıntılı olarak ele almayı, söz konusu yapılara ait tahar, armür, tarak planları, sıklık hesaplamaları ve üretim raporları hakkında bilgiler verilmeyi, bu bilgiler doğrultusunda kumaş örnekleri üzerinden analiz yapmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Öğretim üyesi öğrencileri, çok katlı ve karmaşık yapıların tek başlarına yada birlikte bir tasarımda kullanımlarına yönelik çözüm üretmeye yönlendirir ve örnekler üzerinden olası teknik ve üretim raporları hazırlamalarını ister.
Dersin Ön Koşulu
Yok, (Kumaş Yap Bilgisi 1-2-3-4 derslerinin alınmış olması önerilir.)
Kaynaklar
Dokuma Tekniği ve Sanatı 1 ve 2, Güngör BAŞER, 2015 Dokuma Tekniği I, II Zahide İmer, Mayaş Matbaacılık ve Yayıncılık, Ankara, 1987
Notlar
Firma katalogları ve ders materyalleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tasarımlarında desen, motif, yüzey ilişkisi bütünlüğünde havlu, kadife ve diğer karmaşık yapıları nasıl ve ne şekilde kullanabileceğini bilir. |
ÖÇ02 | Tasarımdan üretime geçiş aşamasında hazırlayacağı üretim raporunda çok katlı ve diğer karmaşık yapıların açılımlarını yapar. |
ÖÇ03 | Seri üretime yönelik desen, motif, dokuma yapıları ilişkisi kurar, ilgili üretim raporlarını hazırlar. |
ÖÇ04 | Çok katlı ve karmaşık yapıları bireysel ya da bir arada çözümler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | 1 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pileli dokular | Genel anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Pileli dokular, enine katlı pileli dokular | Genel anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Pileli dokular, boyuna katlı pileli dokular | Genel anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Pike dokular, çözgü pikeler | Genel anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Pike dokular, atkı pikeler | Genel anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Havlu Yapılar I | Genel anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Havlu Yapılar II | Genel anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Atkı ve Çözgü İlmeli Yapılar | Genel anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Atkı ilmeli yapılar I | Düz kadife | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Atkı ilmeli yapılar II | Fitilli kadife | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Atkı ilmeli yapılar III | peluşlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Çözgü ilmeli yapılar I | Tel çubuklu sistem/Wilton çözgü kadifeleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Çözgü ilmeli yapılar II | Yüz yüze dokunan kadife yapılar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Makine Halıları | Genel anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavlarına hazırlık | Yarıyıl Sonu Sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |