Genel Bilgi
Kod | TTS323 |
Ad | Bilgisayar Destekli Tasarım 3 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HANDE BİLVAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HANDE BİLVAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
El çizimi ya da bilgisayar ortamında hazırlanmış olan özgün tasarımların , dijital ortamda metraj desene dönüştürülmesi, Gİysi teknik çizimlerin vektörel olarak dijital ortamda oluşturulması ve ürüne yönelik giydirme yöntemleri kullanarak etkili sunumlar oluşturabilmesidir.
Dersin İçeriği
Öğretim görevlisi öğrencilere, Adobe Illustrator görüntü işleme yazılımını farklı tekstil gruplarına yönelik tasarımlar yaratabilmelerini ve Giysi Tasarımı dersini destekleyici amaçlı Giysi Teknik Çizimini program araçlarını kullanarak vektörel biçimde çizme tekniklerini uygulamalı olarak öğretir. Öğrenciler tasarım-çizim becerisini geliştirici ve Adobe Illustrator görüntü işleme yazılımını etkin kullanmaya yönelik ödev ve projeleri hazırlayarak sunarlar.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur. Ancak öğrenci, daha önceki yarıyıllara ait bilgisayar destekli tasarım derslerini almadıysa ya da alıp başarısız olduysa bu dersten başarılı olamayabilir.
Kaynaklar
Öğrencinin ders sırasında kendi aldığı notlar, kaynak olarak kullanılacaktır.
Notlar
Tutorial videolar, internet kaynakları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu derste verilen eğitim sonunda öğrenci; bilgisayar ortamında, sayısal görüntü üretim ve işleme tekniklerine ait temel kavramları öğrenir |
ÖÇ02 | Nesne yönelimli bir programı (Adobe Illustrator) temel düzeyde öğrenerek vektör grafiği üretebilir. Vektör grafiği üretirken temel çizim tekniklerini kullanma becerisini edinir. |
ÖÇ03 | Moda illustrasyon bilgisini kullanarak, vektörel çizim teknikleriyle Moda ilustrasyon çizimleri yapar. |
ÖÇ04 | Vektörel ortamda çizdiği motifleri raportlama tekniklerine uygun şekilde metraj desene dönüştürür. |
ÖÇ05 | Vektörel temel çizim tekniklerini kullanarak Giysi Teknik Çizimleri hazırlar. |
ÖÇ06 | Vektörel metraj desenleri oluşturduktan sonra sonra, çizdiği moda ilüstrasyonu figürünün giysilerine yerleştirerek, etkili sunumlar yaratır. |
ÖÇ07 | Vektörel grafik oluşturma bilgisi ile kendi logo ve amblemini tasarlayabilir. |
ÖÇ08 | Kartvizit ve portfolyo ve afiş tasarımı yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş. Genel Bilgiler. Ders İçin Gerekli Malzemeler ve Dersin İşleyişi Hakkında Bilgilendirme | Öğrenci bir önceki haftanın tekrarını yapmış olarak derse gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
2 | Adobe Illustratör vectorel görüntü işleme yazılımının tanıtımı. Addobe Photoshop ile arasındaki teknik farkın anlatımı. | Öğrenci dergikitap vsgörselleri digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
3 | Programınmoda tasarımına yönelik kullanım alanları. Dergi, gazete vb kaynakların ders sırasında taranması ve her öğrencinin farklı modelleri çözümleme çalışmaları yapması | Öğrenci dergikitap vsgörselleri digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
4 | Araçlarda Pen toolun teknik çizime yöneli uygulamalı anlatımı | Öğrenci dergikitap vsgörselleri digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
5 | Programın Araçlar menüsünün anlatımı ve belirlenen ürün gruplarına ait çizimler yapılarak programların kullanılması. | Öğrenci dergikitap vsgörselleri digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
6 | Seçilen modeller üzerinden teknik detayların program yardımı ile çalışılması | Öğrenci dergikitap vsgörselleri digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
7 | Tekstil dikim aksesuarlarının (düğme, fermuar vs) vektörel çizimi. | Öğrenci dergikitap vsgörselleri digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Öğrenci sınava çalışmış olmalı. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Program aracılığı ile Giysi Tasarımına yönelik artistik model çalışmaları | Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
10 | Illustrator programı kullanılarak metraj desen çalışmasının yapılması. | Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
11 | Addobe Photoshop ve Illustrator programlarının ortak kullanıarak artistik model çizimlerin giydirilmesi. | Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
12 | Artistik model üzerinde Özgün tasarımların uygulanması. | Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
13 | Artistik model üzerinde Özgün tasarımların uygulanması | Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | logo tasarımının anlatımı ve uygulanması | Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | kartvizit tasarımı anlatımı ve uygulaması | Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları. | Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |