Genel Bilgi
Kod | TTS334 |
Ad | Moda ve Reklam |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Mine CERANOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Mine CERANOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilerin pazarlama bilgi ve becerilerini geliştirmek ve karşılaşılan pazarlama fırsat ve problemlerini değerlendirerek en uygun pazarlama kararlarını almalarında yol göstermektir.
Dersin İçeriği
Bu ders pazarlamanın tanımı, stratejik pazarlama planı, pazarlama çevresi, pazar bölümlendirmesi, pazar hedefleme ve konumlandırma, pazarlama araştırması, örgütsel pazarlar ve tüketici davranışları konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Zeki Yüksekbilgili, "Hızlı Moda Tüketicilerinin Mağaza Atmosferine Verdikleri Önem, Türkmen Kitabevi. D. Shaw and D. Koumbis, Fashion Buying From Trend Forecasting to Shop Floor, Bloomsbury Publishing, New York: 2013. N. Rieglman, Colors for modern fashion, 9 heads media, USA: 2006. D. Crane, Moda ve Gündemleri Giyimde Sınıf, Cinsiyet ve Kimlik, Çev. Özge Çelik, Ayrıntı Yayınları, İstanbul: 2003.
Notlar
Moda reklam sunumları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, modanın kültürel, ekonomik ve reklam boyutunu anlar. |
ÖÇ02 | Öğrenciler, reklamın modadaki rolünü tartışır. |
ÖÇ03 | Öğrenciler, reklam ve moda ilişkisini değerlendirir. |
ÖÇ04 | Öğrenciler, moda reklamlarını analiz eder. |
ÖÇ05 | Öğrenciler, moda alanına uygun reklam özelliklerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Moda ve Reklam İlişkisine Genel Bir Bakış | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Moda ve Reklamın Gündelik Hayata Etkileri | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sanayi Devrimi Sonrasında Moda ve Reklam | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Moda Reklam ve Kitlelerin Yönlendirilmesi | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Moda Reklam ve Tüketim Kültürü | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Moda Reklam ve İmaj | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Moda Reklam ve Popüler Kültür | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav için kaynaklara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Moda İletişim ve Kültür | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Moda Reklamlarında Kadın ve Erkek Temsili | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Moda Reklamlarının Analizi (Örnek Moda Reklamı I) | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Mada Reklamlarının Analizi (Örnek Moda Reklamı II) | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Moda Reklamlarının Analizi (Örnek Moda Reklamı III) | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Moda Reklam Ödülleri | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Reklam Tasarımı | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav için kaynaklara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav için kaynaklara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |