Genel Bilgi
Kod | TTS425 |
Ad | Baskı Tasarımı 5 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HANDE BİLVAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FATMA ENGİN ALPAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Koleksiyon bütünlüğünü kavrayarak, ev tekstiline uygun konularda koleksiyon çalışması dahilinde desenlerin varyant çalışmaları ile kartela şeklinde sunum hazırlamak.
Dersin İçeriği
Ev tekstili ve giysilik tekstillerde kullanıma yönelik tekstil Rotasyon Baskı tekniğine uygun şekilde, ev tekstiline uygun desen tasarımları ile koleksiyon oluşturmak.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Print Making Today, Jules Heller University of Southern California, 1960's Fahion Print a source book, Marnie Fogg, BAstford 2008, Japaneese Patterns,Pepin Van Roojen . 2007, Colour on Paper and Fabric, Ruth Isset Batsford London 1998, The New Textiles, Thames and Hudson Ltd, London, 1993
Notlar
Tekstil ve moda, Janny Udale
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Endüstriyel tekstil baskı tasarım ve üretim sürecini kavrar |
ÖÇ02 | Belirli bir amaca yönelik tekstil kumaş baskı tasarım koleksiyonu hazırlayabilir |
ÖÇ03 | Endüstriyel veya sanatsal tekstil baskı tasarım desenlerine photoshop gibi software programlarla bilgisayar ortamında varyant yapmayı bilir. |
ÖÇ04 | Rotasyon baskı tekniğini analayarak tasarım geliştirir. |
ÖÇ05 | Kağıt üzerinde tekstil desenleri için kullanılabilen boyama ve çizim tekniklerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje tanıtımı: Serbest konu ile koleksiyon çalışmaları vurgulanır ve örnek portfolyolar incelenir. | Dersle ilgili ön araştırma yapılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Araştırma ve konu seçimi | Dersle ilgili ön hazırlık yapılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | seçilen konu ile ilgili moodboard hazırlama | Dersle ilgili teknik ve tasarım malzemeleri getirilmeli. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | doğal obje araştırması ve eskiz çizimleri | Dersle ilgili teknik ve tasarım malzemelerin tanınması sağlanmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | seçilen objelerle ilgili eskiz çizimleri | Dersle ilgili teknik kavramların tanınması sağlanmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | belirlenen eskiz çalışmalarından baskılı yüzey düzenlemesine geçilmesi | Dersle ilgili eskiz çizimi yapılmalı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | Asıl tasarımın kağıt üzerine taşınması boya denemeleri ve renk seçimi | çizilen eskizlerin belirli sayıda seçilmesi sağlanmalı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | vize | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Ödev |
9 | Proje tanıtımı: 4 birimden oluşan kombin çalışması ve varyant hazırlama | hazırlanan desenlerin renk uyumunun kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Tartışma |
10 | varyantlar için yeni düzenlemelerin yapılması | konu saptama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | pazar araştırması | piyasa araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | varyant paftalarının hazırlanması ve kağıda çizimi | tasarım ile ilgili birimlerin belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | varyantlarda farklı boyama denemeleri yapılması | belirlenen sayıda eskiz çizimi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | ana tasarım ve varyantların tamamlanması | tasarım ürünlerinin belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | ana tasarımın digital baskı olarak kumaşa basılması ve portfolyo hazırlanması | uygulama sürecinde renk doku ve malzeme belirleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |