Genel Bilgi
Kod | TTS404 |
Ad | Girişimcilik 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yeni ürün, süreç veya pazarları tespit edip bunları kullanmak vasıtasıyla yeni bir ekonomik faaliyet başlatarak veya var olan bir ekonomik faaliyeti büyüterek değer yaratmayı hedeflemektir.
Dersin İçeriği
Geleceğin girişimci tasarım ve sanatçıları için yeni fikir geliştirme, iş planı hazırlama, iş kurma, işi büyütme, ticarileştirme ve pazarlama konularında bilgiler sunmak
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İş Modeli Üretimi Yazarları: Alexander Osterwalder, Yves Pigneur Girişimcinin El kitabı Yazarı: Guy Kawasaki
Notlar
KOSGEB Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi Tüm girişimcilik kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İş modeli kurmayı planlar |
ÖÇ02 | Pazarlama planını bilir |
ÖÇ03 | Swot analizi yapmasını öğrenir |
ÖÇ04 | Fizibilite hazırlamasını bilir |
ÖÇ05 | İş modelini proje planına dönüştürmeyi bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yaratıcılık, yenilik ve buluş kavramları | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Örnek incelemeler | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kanvas iş planı ve örnekleri | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kanvas iş planı sunumları | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Rol Oynama, Örnek Olay, Altı Şapka, Beyin Fırtınası |
5 | GZFT analizi nedir | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | GZFT sunumlar | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Altı Şapka |
7 | tecrübe paylaşımı sunumu | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Rol Oynama, Altı Şapka, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
9 | Fizibilite nedir, nasıl hazırlanır | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Altı Şapka |
10 | Proje nedir | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
11 | Proje destekleyen kuruluşlar | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Altı Şapka |
12 | Uygulamalı girişimcilik proje örnekleri | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması |
13 | Uygulamalı girişimcilik proje örnekleri değerlendirilmesi | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Rol Oynama |
14 | Öğrenci sunumları | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma |
15 | Dersin değerlendirilmesi | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Altı Şapka |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı ve sunu takibi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı ve sunu takibi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |