Genel Bilgi
Kod | TTS428 |
Ad | Bilgisayar Destekli Kalıp Hazırlama II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Mine CERANOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Mine CERANOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Üretimde kullanılabilecek donanımları ve kullanım özelliklerini tanıyabilme. Bilgisayar Destekli Üretimde kullanılan terimleri tanıma. Sektörde kullanılan üretim programlarını tanıma. Bilgisayar destekli kalıp çıkarabilme
Dersin İçeriği
INVETEX CAD sistemi ile CAD sistemi ile temel kalıp hazırlığı, model uygulama, kalıp kontrolü ve serilendirme konuları hakkında uygulamalar
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Inventex Kalıp ders notları
Notlar
“Bilgisayar Destekli Kalıp Hazırlama-CAD-CAM-“programı kullanım kılavuzları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, tekstil sektöründe kullanılan bir CAD/CAM sistemi olan Inventex programını kolayca kullanır. |
ÖÇ02 | Öğrenci, bilgisayar paket programlarını kullanarak mesleki teknik çizim yapar. |
ÖÇ03 | Öğrenci, bilgisayar paket programlarını çalıştırır. |
ÖÇ04 | Öğrenci, sektörde kullanılan kalıp programını tanır. |
ÖÇ05 | Öğrenci, kalıp pastal planı hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Foto Digitizer Modülü (IPD) (Bölüm 1) | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Foto Digitizer Modülü (IPD) (Bölüm 2) | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Kalıp Modülü (PDS) | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Kalıp Modu (Yarat Bölümü) | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Kalıp Modu (Kalıp Çıkar Bölümü) | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Şekil Modu (Nokta bölümü) | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Performans için kaynaklara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Şekil Modu (Çizgi Bölümü) | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Düzenleme Modu | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Dikiş Payı | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Serileme | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Çıktı | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Digit | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Otomatik Pastal Modülü | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Performans için kaynaklara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Performans için kaynaklara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |