Genel Bilgi
Kod | ETS118 |
Ad | Girişimcilik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. Murat ÇIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Başkaları için çalışmanın yanı sıra kendini işini kurabilecek özelliklere, bilgi ve yetkinlikler sahip olması hedeflenmektedir. Ayrıca öğrencilerin kendilerinde var olan girişimcilik özelliklerini ortaya çıkarmaları ve bunları geliştirebilmeleri için gerekli donanımı kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Girişim, Girişimcilik, İş fikri, İş planı, İş fırsatları
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
DERS NOTLARI
Notlar
MEGEP NOTLARI
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Girişimcilik ve GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ |
ÖÇ02 | Girişimcilik Kültürü , Girişimcilik Ahlakı ve Girişimcilik Türleri |
ÖÇ03 | Türkiye’de Girişimciliğin Özendirilmesi, Girişimcilik ve Liderlik |
ÖÇ04 | Girişimcilik Ağı, İmtiyaz Hakkı (Franchising) ve Yerel Girişimcilik |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik ile ilgili kavramları ve elektronik devre elemanlarını tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleğine yönelik işletmelerin kurumsal yapılarını tanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik Teknolojisi alanında öğrendiklerini bağımsız olarak uygulayabildiğini gösterir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kontrol Sistemleri, Elektrik Motorları, Güç Elektroniği, Sensörler, Transdüserler, PLC, Mikroişlemciler, Sayısal Elektronik ve Analog Elektronik hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışması veya bireysel çalışmada elektronikle ilgili sorunlarda çözüm üretebilir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Elektronik devrelerin arıza analizinde ölçme aygıtlarını etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgi | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Girişim ve girişimcilik kavramları, girişimciliğin önemi | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
3 | Bir birey olarak girişimcinin özellikleri | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Yaratıcılık ve iş fikri geliştirme yöntemleri | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Girişimcilik süreci | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yeni bir işletme kurma veya yeni bir işletmeyi satın alma | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Bir iş planının hazırlanması | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Bir iş planının hazırlanması (devam) | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
10 | Pazarlama planı | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
11 | Üretim planı | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Finansal plan | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Uluslar arası girişimcilik fırsatları | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Şirket içi girişimcilik | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Öğrenci sunumları | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |