Genel Bilgi
Kod | ETS221 |
Ad | Elektrik Motorları ve Sürücüleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. Murat ÇIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Elektrik Motorlarının yapısı, çalışma prensibi ve çeşitleri ile ilgili bilgilerin kavranması.
Dersin İçeriği
Doğru akım motorlarının yapısı ve çalışma prensibi; Doğru akım motorlarında yol verme ve hız kontrol yöntemleri; Doğru akım motorları elektriksel eşdeğer devreleri; Asenkron ve senkron motorlar; Step motorlar; Transformatörlerin yapısı ve çalışma prensibi; Motor sürme sistemleri.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
ELEKTRİKLE TAHRİK
Notlar
DERS NOTLARI
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğru akım motorlarının yapısı ve çalışma prensibini öğrenir. |
ÖÇ02 | Doğru akım motorlarında yol verme ve hız kontrol yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ03 | Doğru akım motorlarında gerilim ve moment hesabı yapar. |
ÖÇ04 | Asenkron, senkron ve step motorların yapısını ve çalışmasını öğrenir. |
ÖÇ05 | Transformatörlerin yapısını ve çalışma prensibini kavrar. |
ÖÇ06 | Motor sürme sistemlerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik ile ilgili kavramları ve elektronik devre elemanlarını tanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleğine yönelik işletmelerin kurumsal yapılarını tanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik Teknolojisi alanında öğrendiklerini bağımsız olarak uygulayabildiğini gösterir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kontrol Sistemleri, Elektrik Motorları, Güç Elektroniği, Sensörler, Transdüserler, PLC, Mikroişlemciler, Sayısal Elektronik ve Analog Elektronik hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışması veya bireysel çalışmada elektronikle ilgili sorunlarda çözüm üretebilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Elektronik devrelerin arıza analizinde ölçme aygıtlarını etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Doğru akım makinalarının genel yapısı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Doğru akım motorlarının yapısı, çalışma prensibi, çeşitleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Doğru akım şönt motoru ve karakteristikleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Doğru akım seri motor ve karakteristikleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Doğru akım kompunt motor ve karakteristikleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Doğru akım motorlarında yol verme yöntemleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Doğru akım motorlarında hız ayarı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Bireysel Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Doğru akım makinalarında indüklenen gerilim ve moment hesabı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Asenkron motorlar | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Senkron motorlar | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Step motorlar | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Transformatörlerin yapısı, çalışma prensibi ve karakteristikleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Motor sürme sistemleri -1 | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Motor sürme sistemleri - 2 | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |