Genel Bilgi
Kod | ELT122 |
Ad | Trafo ve Doğru Akım Makineleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. Murat ÇIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. Murat ÇIKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Doğru akım makinalarının ve transformatörlerin yapısını ve çalışma prensibini kavrama
Dersin İçeriği
Doğru akım makinalarının yapısı, çalışma prensibi ve çeşitleri; Doğru akım makinalarında yol verme ve hız kontrol yöntemleri; Transformatörlerin yapısı ve çalışma prensibi
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
DERS NOTU
Notlar
ELEKTRİK MAKİNALARI 1
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğru akım makinalarının yapısını ve çalışma prensibini öğrenir. |
ÖÇ02 | Doğru akım motorlarının ve generatörlerinin yapısı, çalışma prensibi ve çeşitlerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Doğru akım şönt motoru ve generatörünün karakteristiklerini tanır. |
ÖÇ04 | Doğru akım seri motor ve generatörünün karakteristiklerini tanır. |
ÖÇ05 | Doğru akım kompunt motor ve karakteristiklerini tanır. |
ÖÇ06 | Doğru akım makinalarında yol verme ve hız kontrol yöntemlerini tanır. |
ÖÇ07 | Doğru akım generatörlerinde gerilim ayarını tanır. |
ÖÇ08 | Doğru akım makinalarında gerilim ve moment hesabı yapar. |
ÖÇ09 | Transformatörlerin yapısını ve çalışma prensibini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik ile ilgili kavramları bilir, elektronik devre elemanlarını tanır, elektronik devre elemanlarını ilgili devrede kullanır ve elektriksel ölçmeleri yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleğine yönelik işletmelerin kurumsal yapılarını tanır ve girişimci ruha sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tesisat, Elektrik iletimi ve dağıtımı, Kontrol Sistemleri, Elektrik Motorları, Güç Elektroniği, Sensörler, Transdüserler, PLC, Mikroişlemciler, Sayısal Elektronik ve Analog Elektronik hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygular. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elektrikle ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takım çalışmasında sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Elektrik arıza analizinde ölçme aygıtlarını etkin bir şekilde kullanır ve elde ettiği verilerin analizini yaparak arıza ve bakım işlemlerini gerçekleştirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Doğru akım makinalarının yapısı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Doğru akım motorlarının yapısı, çalışma prensibi, çeşitleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Doğru akım şönt motoru ve karakteristikleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Doğru akım seri motor ve karakteristikleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Doğru akım kompunt motor ve karakteristikleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Doğru akım motorlarında yol verme, hız ayarı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Doğru akım generatörlerinin yapısı, çalışma prensibi, çeşitleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Bireysel Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Doğru akım şönt generatör ve karakteristikleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Doğru akım seri generatör ve karakteristikleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Doğru akım kompunt generatör ve karakteristikleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Doğru akım generatörlerinde gerilim ayarı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Doğru akım makinalarında indüklenen gerilim ve moment hesabı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Bir fazlı tranformatörlerin yapısı, çalışma prensibi, karakteristikleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Üç fazlı tranformatörlerin yapısı, çalışma prensibi, karakteristikleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |