Genel Bilgi
Kod | ELS230 |
Ad | Özel Tasarımlı Motorlar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MİNE TÜLİN ZATEROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Özel tasarımlı motorların yapısı, çalışma prensibi, hız ayarı ve yol verme yöntemleri ile ilgili bilgilerin kavranması.
Dersin İçeriği
Tek fazlı asenkron motorların yapısı, çalışma prensibi ve çeşitleri; Step motorları yapısı, çalışma prensibi, hız ayarı ve yol verme yöntemleri; Servo motorların yapısı, yapısı, çalışma prensibi, hız ayarı ve yol verme yöntemleri; Universal motorların yapısı, çalışma prensibi, hız ayarı ve yol verme yöntemleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Özel Tasarımlı Motorlar ders notu, Mine Tülin Zateroğlu
Notlar
Özel Tasarımlı Motorlar ders notu, Mine Tülin Zateroğlu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Özel tasarımlı motorlarla ilgili temel kavramları ve uygulama alanlarını öğrenir. |
ÖÇ02 | Tek fazlı asenkron motorların yapısını ve çeşitlerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Yardımcı sargılı asenkron motorları tanır. |
ÖÇ04 | Kondansatörlü asenkron motorları tanır. |
ÖÇ05 | Ek (Gölge) kutuplu asenkron motorları öğrenir. |
ÖÇ06 | Relüktans tip asenkron motorları tanır. |
ÖÇ07 | Üniversal tip asenkron motorları öğrenir. |
ÖÇ08 | Repülsiyon tip asenkron motorları öğrenir. |
ÖÇ09 | Step, servo and universal motorları tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik ile ilgili kavramları bilir, elektronik devre elemanlarını tanır, elektronik devre elemanlarını ilgili devrede kullanır ve elektriksel ölçmeleri yapar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleğine yönelik işletmelerin kurumsal yapılarını tanır ve girişimci ruha sahip olur. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tesisat, Elektrik iletimi ve dağıtımı, Kontrol Sistemleri, Elektrik Motorları, Güç Elektroniği, Sensörler, Transdüserler, PLC, Mikroişlemciler, Sayısal Elektronik ve Analog Elektronik hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygular. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elektrikle ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takım çalışmasında sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Elektrik arıza analizinde ölçme aygıtlarını etkin bir şekilde kullanır ve elde ettiği verilerin analizini yaparak arıza ve bakım işlemlerini gerçekleştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tek fazlı asenkron motorların yapısı, çalışma prensibi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yardımcı sargılı asenkron motorlar | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kondansatörlü asenkron motorlar | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Ek (Gölge) kutuplu asenkron motorlar | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Relüktans tip asenkron motorlar | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Üniversal tip asenkron motorlar | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Repülsiyon tip asenkron motorlar | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Bireysel Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Step motorların çeşitleri, yol verme yöntemleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Step motorların hız ayarı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Servo motorların yapısı, çalışma prensibi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Servo motorların çeşitleri, yol verme yöntemleri, hız ayarı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Üniversal motorların yapısı, çalışma prensibi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Üniversal motorların yol verme yöntemleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Üniversal motorların hız ayarı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |