Genel Bilgi
| Birim | FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ |
| İSTATİSTİK PR. | |
| Kod | ISB243 |
| Ad | Bilgisayar Programlama 1 |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERKAN KAYNAK |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERKAN KAYNAK
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel c sharp programlama dilini kullanmayı öğretmek, uygulama kapasitesini ve yeteneğini yükseltmek.
Dersin İçeriği
Bilgisayar sistemleri, insan-bilgisayar etkileşimi ve programlama problemi. Programın bölümleri. Tanımlamalar, sabitler, değişkenler. Girdiler. Hesaplamalar, ifadeler. Çıktılar. Kontrol-karar yapıları. Döngü yapıları, indisli değişkenler. Fonksiyon altprogramları. Metin dosyalar.
Dersin Ön Koşulu
Temel bilgisayar kullanma becerisi
Kaynaklar
Deste verilecektir.
Notlar
https://enformatik.cu.edu.tr https://www.w3schools.com/cs/index.php
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Temel c sharp programlama dilinde kod yazar. |
| ÖÇ02 | Visual Studio programını kullanır. |
| ÖÇ03 | Visual studio programı ile c sharp dilinde yazdığı programı derler ve çalıştırır. |
| ÖÇ04 | C Sharp programlama dilinde veri tipleri ve değişkenleri kullanırç |
| ÖÇ05 | C Sharp programlama dilinde konsol girdi ve çıktı işlemlerini yapar. |
| ÖÇ06 | C Sharp programlama dilinde namespace, class, method yapılarını kavrar. |
| ÖÇ07 | C Sharp dilindeki IF ve SWITCH ifadelerini kullanır.. |
| ÖÇ08 | C Sharp dilindeki döngü yapılarını kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır | 5 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular | 3 |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur | 5 |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar | |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder | |
| PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 3 |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Programın bölümleri. Tanımlamalar, sabitler, değişkenler. Girdiler. Hesaplamalar, ifadeler. Çıktılar. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Temel c sharp programlama dilinde kod tasarım örnekleri, uygulamaları ve girdi-çıktı işlemleri. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Koşula dayalı olmayan kontrol-karar yapıları. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 4 | Koşula dayalı kontrol-karar yapıları. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 5 | Döngü yapıları. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 6 | Döngü yapıları ve indisli değişkenler. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 7 | Temel görsel c sharp programlama dilinde kütüphane fonksiyonları. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Temel görsel c sharp programlama dilinde yerel, genel, ortak değişkenler ve birinci tip fonksiyon altprogramlar. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 10 | Temel görsel c sharp programlama dilinde yerel, genel, ortak değişkenler, indisli değişkenler ve birinci tip fonksiyon altprogramlar. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 11 | Temel görsel c sharp programlama dilinde diğer tip fonksiyon alt programlar. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | Temel görsel c sharp programlama dilinde indisli değişkenler ve diğer tip fonksiyon alt programlar. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 13 | Temel görsel c sharp programlama dilinde metin dosya tanımlama, metin dosya oluşturma ve kayıt girilmesi. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 14 | Temel görsel c sharp programlama dilinde metin dosyaya kayıt eklenmesi, işlem ve hesap yapılması. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 15 | Temel görsel c sharp programlama dilinde metin dosyadan kayıt görüntülenmesi. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||