ISB251 Mathematica İle İstatistiksel Uygulamaları

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ISB251
Ad Mathematica İle İstatistiksel Uygulamaları
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GÜZİN YÜKSEL
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. GÜZİN YÜKSEL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı Matematica yazılım programını tanıtmak ve İstatistik öğrencilerine İstatistik, Analiz ve Diferansiyel denklemler gibi bazı temel derslerin Matematica kullanarak nasıl uygulama yapılacağını göstermektir.

Dersin İçeriği

Giriş, listeleme , grafikler, kalkulus, istatistik

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1. Enis Sınıksaran, Aylin Aktükün, Matematik ve İstatistik Uygulamalarıyla Mathematica, Türkmen Kitabevi,2009.

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bir dersten veya bir seminerden, bir teoremin içeriğini, sembolik veya sayısal hesaplamalar ya da grafiksel gösterim için yararlı olacak şekilde kavrar.
ÖÇ02 Mathematica'da etkileşimli grafiksel görseller kullanır.
ÖÇ03 Teorik bilgileri kullanarak Mathematica'da hesaplamalar yapar.
ÖÇ04 Bilimsel makale veya master, doktor tezi vb. yazmak için Mathematica 'yı kullanır.
ÖÇ05 Mathematica belgelerinden ve internetteki diğer kaynaklardan bilgiyi kullanır.
ÖÇ06 İstatistik ve Matematikte sıklıkla kullanılan bazı yazılım programları ile ilgili bilgileri kavrar .
ÖÇ07 Yazılım programlarını kullanarak karmaşık hesaplamaları basite indirgeme, sonuç alma ve bunları kullanma becerisi kazanır.
ÖÇ08 Programlamaya giriş yapmak için bilgisayar uygulamalarını kullanarak hesapların temel sorunlarını kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mathematica yazılım programına bir giriş Kaynak kitap okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
2 Matematikada temel sayısal hesaplamalar ve bazı matematiksel fonksiyonlar Kaynak kitap okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Değişkenlerin tanımlanması ve Parantezlerin Kullanımı Kaynak kitap okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Sembolik ve sayısal hesaplamalar Kaynak kitap okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Fonksiyon ve sabitlerin tanımlanması Kaynak kitap okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Mathematica ile lineer denklem sistemleri ve denklemlerin çözümü Kaynak kitap okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Mathematicada Listeler Kaynak kitap okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Derste anlatılan konulara çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Mathematicada Listeler II Kaynak kitap okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Mathematicada temel çizimler ve çizim seçeneklerinin tanımlanması Kaynak kitap okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Diferansiyel, İntegral ve Limitler Kaynak kitap okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Vectörler, Matrisler ve Mathematicada temel matris işlemleri Kaynak kitap okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Betimsel istatistik Kaynak kitap okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Güven aralıkları ve hipotez testleri Kaynak kitap okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Döngüler Kaynak kitap okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Derste anlatılan konulara çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Derste anlatılan konulara çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 09:23