Genel Bilgi
Kod | ISB206 |
Ad | Veri Madenciliği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜZİN YÜKSEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GÜZİN YÜKSEL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilere veri madenciliği algoritmaları ve teknikleri ile ilgili teorik bilgiler vermek ve öğrencilere farklı uygulamalar için uygun veri madenciliği teknikleri seçme ve uygulama yeteneği kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Veri ön işleme, birliktelik kuralı analizi, sınıflandırma , kümeleme analizi ve uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Veri Madenciliği Yöntemleri ve R Uygulamaları , Doç. Dr. Bülent ALTUNKAYNAK, Seçkin Yayınları, 2017
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel veri madenciliği kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Veri madenciliği süreçleri ve bilgi keşfi kavramlarını öğrenir. |
ÖÇ03 | Veri madenciliği ile veritabanı arasındaki ilişkiyi kurar. |
ÖÇ04 | Veri madenciliği yöntemleri ile ilgili çeşitli algoritmaları uygular. |
ÖÇ05 | İş hayatında veri madenciliği bilgisi öğrenir. |
ÖÇ06 | Belirli bir problemi çözmek için uygun olan veri madenciliği tekniğini belirler. |
ÖÇ07 | Veri ön işleme işlemlerini uygular. |
ÖÇ08 | Bir veri madenciliği modeli tasarlar. |
ÖÇ09 | Bir veri madenciliği algoritması uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Veri Madenciliği Giriş | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Veri Madenciliğine Detaylı Bakış | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
3 | Öğrenme stratejileri | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Benzetim |
4 | Makine öğrenmesi süreci adımları | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Benzetim |
5 | Uzaklık Ölçütleri | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
6 | K-En Yakın Komşu Algoritması | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
7 | K-En Yakın Komşu Algoritması ve Uygulama II | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Derste anlatılan konulara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Basit Bayes sınıflandırıcı | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Basit Bayes sınıflandırıcı ve Uygulaması II | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
11 | ID3 ve C4.5 Karar Ağacı Algoritmaları | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
12 | ID3 ve C4.5 Karar Ağacı Algoritmaları ve Uygulamaları II | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
13 | K-Ortalamalar Algoritması ve Uygulaması | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
14 | K-Ortalamalar Algoritması ve Uygulaması II | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Sunumlar | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derste anlatılan konulara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derste anlatılan konulara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |