Genel Bilgi
Kod | MAT232 |
Ad | İstatistik İçin Matematik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DENİZ ÜNAL ÖZPALAMUTCU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. DENİZ ÜNAL ÖZPALAMUTCU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Ağırlık merkezi ve eylemsizlik momenti,uzayda bir bölge üzerinde integraller, Eliptik integraller, Vektör integral hesabı, Eğri integral, Diverjans Teoremi, Green Teoremi, Diferansiyel denklemler, Birinci dereceden diferansiyel denklemler, Homogen diferansiyel denklemler, Tam Difereansiyel Denklemler, Lineer Diferansiyel denklemler, Bernoulli Diferansiyel denklemi konularının kavranmasıdır
Dersin İçeriği
Ağırlık merkezi ve eylemsizlik momenti,uzayda bir bölge üzerinde integraller, Eliptik integraller, Vektör integral hesabı, Eğri integral, Diverjans Teoremi, Green Teoremi, Diferansiyel denklemler, Birinci dereceden diferansiyel denklemler, Homogen diferansiyel denklemler, Tam Difereansiyel Denklemler, Lineer Diferansiyel denklemler, Bernoulli Diferansiyel denklemi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Genel Matematik-Mustafa Balcı Analitik Geometri- Arif Sabuncuoğlu Ordinary Differantial equations-Greenberg
Notlar
Genel Matematik-Mustafa Balcı Analitik Geometri- Arif Sabuncuoğlu Ordinary Differantial equations-Greenberg
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ağırlık merkezini ve eylemsizlik momentini hesaplar. |
ÖÇ02 | Bir bölge üzerindeki integrali tanımlar |
ÖÇ03 | Üç katlı integralleri silindirik ve küresel koordinatları kullanarak çözer |
ÖÇ04 | Verilen bir integrali eliptik integral olarak ifade eder |
ÖÇ05 | İntegral hesaplamalarında vektör kavramını kullanır. |
ÖÇ06 | Green teoremini uygular |
ÖÇ07 | Diverjans teoremini uygular. |
ÖÇ08 | Diferansiyel denklem çeşitlerini tanır |
ÖÇ09 | Verilen bir diferansiyel denklemin tipini belirler |
ÖÇ10 | Verilen bir diferansiyel denklemi uygun metod kullarak çözer. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ağırlık merkezi ve eylemsizlik momenti | Düz anlatım soru cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Uzayda bir bölge üzerinde integraller. | Düz anlatım soru cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
3 | Üç katlı integrallerde silindirik ve küresel koordinatlar. | Düz anlatım soru cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
4 | Eliptik integraller. | Düz anlatım soru cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
5 | Vektör integral hesabı. | Düz anlatım soru cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
6 | Eğrisel integral, düzlemde Green teoremi. | Düz anlatım soru cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
7 | Diverjans Teoremi | Düz anlatım soru cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Diferansiyel denklemlerle ilgili temel tanımlar | Düz anlatım soru cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
10 | Birinci mertebeden diferansiyel denklemler. | Düz anlatım soru cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Homojen diferansiyel denklemler. | Düz anlatım soru cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
12 | Tam diferansiyel denklemler. | Düz anlatım soru cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
13 | Lineer diferansiyel denklemler | Düz anlatım soru cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
14 | Bernoulli, Riccatti, Clairout diferansiyel denklemler. | Düz anlatım soru cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
15 | Yüksek basamaktan lineer diferansiyel denklemler | Düz anlatım soru cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |