Genel Bilgi
Kod | ISB343 |
Ad | Bilgisayar Programlama 3 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERKAN KAYNAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERKAN KAYNAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Visual Studio ile C Sharp diliyle windows form uygulamarı geliştirmek.
Dersin İçeriği
Visual C Sharp dili ve form uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
C# programlama diline hakim olmak.
Kaynaklar
Derste verilecektir.
Notlar
https://enformatik.cu.edu.tr
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Visual Studio ortamını Görsel Programlama geliştirmek için kullanır. |
ÖÇ02 | Visual Studio ile yeni bir Windows Form uygulaması yaratır. |
ÖÇ03 | Nesne (Kontrol) kavramını ve Olay, Özellik ve Metodların ne demek olduğunu kavrar. |
ÖÇ04 | ORM kontrolünü kullanır. |
ÖÇ05 | Label ve Button kontrollerini kullanır. |
ÖÇ06 | TextBox, ListBox ve DropDownList nesnelerini kullanır. |
ÖÇ07 | Thread kullanımını ve Multithread program yazımını kavrar. |
ÖÇ08 | Geliştirdiği uygulamalar için kurulum paketleri hazırlar.. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Visual Studio Ortamı | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Görsel Programlamaya giriş ve Formlar. | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Araç kutusu ve araçların genel özellikleri | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Label ve Button kullanımı | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Metin Kutusu Kullanımı | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | CheckBox ve Option Box kullanımı | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Listbox ve Dropdown List Kullanımı | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Timer Nesnesi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | ImageBox ve Resim Dosyaları | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Thread Kullanımı ve MutltiThread programlama - I | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Thread Kullanımı ve MutltiThread programlama - II | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Uygulama Tasarımı ve proje geliştirme - I | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Uygulama Tasarımı ve proje geliştirme - II | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Uygulama paketleme ve dağıtım | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |