Genel Bilgi
Kod | ISB497 |
Ad | Risk Analizi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DENİZ ÜNAL ÖZPALAMUTCU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. DENİZ ÜNAL ÖZPALAMUTCU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Risk ve risk analizini tanıtmak. Karar verme de risk analizi kullanabilme konularının kavratılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Risk analizi süreci: planlama,risk değerlendirmesi ve risk işlemi, Risk modelleri,Risk analizi yöntemleri,Olasılık ve istatistik kuramına dayalı kavramsal yaklaşımlar, Risk ve belirsizlik ilişkisi için istatistiksel çerçeve,İşletme ve endüstride uygulamalar anlatılmaktadır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Risk Analysis-Terje Aven
Notlar
Risk Analysis-Terje Aven
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Risk analizi süreci: planlama,risk değerlendirmesi konularını kavrar. |
ÖÇ02 | Risk analizi süreci: Risk modelleri konularını kavrar. |
ÖÇ03 | Risk analizi süreci: Risk analizi yöntemleri ve uygulamaları konularını kavrar. |
ÖÇ04 | Risk analizi yöntemlerinin seçimi konularını kavrar. |
ÖÇ05 | Risk analizi süreci: Olasılık ve istatistik kuramına dayalı kavramsal yaklaşımlar, Risk ve belirsizlik ilişkisi için istatistiksel çerçeve konularını açıklar. |
ÖÇ06 | İşletme ve endüstride uygulamaları belirtir. |
ÖÇ07 | Bir ticari kuruluş için risk analizi süreci konularını belirtir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder | 1 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nitel ve nicel anlamda risk analizi | literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Risk ve belirsizlik | önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
3 | Risk analizi süreci: planlama | önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Risk analizi süreci: risk değerlendirmesi ve risk işlemi | önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Risk modelleri | önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
6 | Risk analizi yöntemleri | önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
7 | Risk analizi yöntemlerinin seçimi | önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Ara Sınav | tüm derslerin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Olasılık ve istatistik kuramına dayalı kavramsal yaklaşımlar, Risk ve belirsizlik ilişkisi için istatistiksel çerçeve | önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Olasılık ve istatistik kuramına dayalı kavramsal yaklaşımlar, Risk ve belirsizlik ilişkisi için istatistiksel çerçeve 2 | önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | İşletme ve endüstride uygulamalar | önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | İşletme ve endüstride uygulamalar 2 | önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Bir ticari kuruluş için risk analizi süreci | önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama |
15 | Bir ticari kuruluş için risk analizi süreci 2 | önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | tüm derslerin tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | tüm derslerin tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |