Genel Bilgi
| Birim | FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ |
| İSTATİSTİK PR. | |
| Kod | ISB452 |
| Ad | Araştırma Projesi II |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Bitirme |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. NİMET ÖZBAY |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. NİMET ÖZBAY
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Seçilen araştırma problemi için çözüm önerileri üretmek , araştırmanın tasarlanması ve proje önerisinin sunulması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bilimsel araştırmada temel kavramlar ve aşamaları, araştırma probleminin seçimi, seçilen araştırma problemi için çözüm önerileri , üretmek üzere araştırmanın tasarlanması ve proje önerisinin sunulması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İpbüker, C., Göksel, Ç, Deniz, R. (2005) Mühendislik Etiği
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Evrensel etik kuralları ve değerleri kavrar |
| ÖÇ02 | Bilimsel çalışmanın aşamalarını kavrar |
| ÖÇ03 | Kaynak araştırması yapar |
| ÖÇ04 | Elde ettiği kaynakları derler |
| ÖÇ05 | Elde ettiği sonuçları sözlü ve yazılı olarak sunar |
| ÖÇ06 | Elde ettiği sonuçları uygular |
| ÖÇ07 | Ekip çalışması yapmayı öğrenir |
| ÖÇ08 | Bilimsel çalışma raporu sunar |
| ÖÇ09 | Program kapsamında gelişme raporlarını sunuma hazırlar |
| ÖÇ10 | Mesleki etik sorumluluğunu uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir | 5 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir | 4 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | 3 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır | 3 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama | 3 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular | 3 |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir | 5 |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur | |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar | 3 |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder | 4 |
| PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur | 5 |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar | 5 |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur | 4 |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 5 |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 5 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Proje Konusunun belirlenmesi | Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 2 | Kaynak tarama-1 | Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 3 | Kaynak tarama-2 | Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 4 | Toplanan kaynakları düzenleme | Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 5 | Program kapsamında gelişme raporlarını sunuma hazırlama | Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 6 | Rapor sunumu-1 | Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 7 | Rapor sunumu-2 | Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | Konuya ilişkin genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Rapor sunumu-3 | Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 10 | Rapor sunumu-4 | Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 11 | Rapor sunumu-5 | Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 12 | Rapor sunumu-6 | Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 13 | Rapor sunumu-7 | Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 14 | Rapor sunumu-8 | Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 15 | Rapor sunumu-9 | Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuya ilişkin genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuya ilişkin genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 0 | 0 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 100 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||