Genel Bilgi
Kod | HKU209 |
Ad | Medya ve KişilikHakları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. NURCİHAN ÖZDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Medya Ve Kişilik Hakları dersinde amaç, öğrencileri bu alanda karşılaşılan problemler ve basın özgürlüğünün sınırları hakkında bilgilendirmektir. Karşılaşılan bir olay olduğunda, yayının kişilik haklarını ihlal edip etmediği, etmişse buna karşı dava imkanları nelerdir konularında bilgi verilir.
Dersin İçeriği
Bu derste yazılı ve görsel basın mevzuatı, basın hak ve yükümlülükleri, basın cezaları ve basın özgürlüğü, ilgili Yargıtay ve düşünceyi ifade özgürlüğüne ilişkin AİHM kararları ışığında ele alınacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Ders ile ilgili bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
M. Kemal Oğuzman / Nami Barlas, Medeni Hukuk, İstanbul 2022. Turgut Akıntürk / Derya Ateş, Medeni Hukuk, İstanbul 2020.
Notlar
M. Kemal Oğuzman / Nami Barlas, Medeni Hukuk, İstanbul 2022. Turgut Akıntürk / Derya Ateş, Medeni Hukuk, İstanbul 2020.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dersin amaçlarından biri, sosyal medyada yaşanacak kişilik hakları ihlallerinin tespit edilmesidir. |
ÖÇ02 | Medya Ve Kişilik Hakları dersinde amaç, öğrencileri bu alanda karşılaşılan problemler ve basın özgürlüğünün sınırları hakkında bilgilendirmektir. |
ÖÇ03 | Karşılaşılan bir olay olduğunda, yayının kişilik haklarını ihlal edip etmediği, etmişse buna karşı dava imkanları nelerdir konularında bilgi verilir. |
ÖÇ04 | Kişilik haklarının kapsamı ve kişiliğin korunması konusunda öğrenciye bilgi verilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukukun temel kavram ve ilkelerini açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel hukuk disiplinlerini ve içeriklerini (her alana ilişkin yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararları ve bilimsel değerlendirmeleri) bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki problemleri teşhis eder. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini tanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuk biliminin araştırma, analiz ve yorum yöntemlerini kavrar. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tespit edilen hukuki problemlere çözüm üretebilmek için uygun hukuki yorum yöntemlerini kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgileri kullanarak karşılaştığı hukuki problemleri çözer. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki problemlerin çözümlerini olan (de lege lata) ve olması gereken hukuk (de lege ferenda) bakımından ayrı ayrı ortaya koyar. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hukuk uygulamasında karşılaşılan problemler karşısında çözüm geliştirmek için ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal ve hukuki sorunlara karşı duyarlı olur. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Teknik hukuk bilgisini gerek Türkçe gerek İngilizce olarak sözlü veya yazılı şekilde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Belirli bir hukuki meseleye ilişkin kişisel görüş ve değerlendirmesini sözlü ya da yazılı olarak ikna edici şekilde anlatır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hukukla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Evrensel hukuk ilkeleri doğrultusunda hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını içselleştirir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hukuki gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devletini benimser. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Medya kavramının açıklanması | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
2 | Yazılı ve görsel Medya | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Medya Araçları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
4 | Gazete ve Dergi yayıncılığı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Basın Hak ve Yükümlülükleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
6 | Basın Özgürlüğü | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Basın Özgürlüğünün Kişilik haklarıyla sınırlanması | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Arasınav | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Medyada Kişilik Hakları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Basın Özgürlüğünün Kişilik haklarıyla sınırlanması | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Maddi ve Manevi haklar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
12 | Yayının hukuka uygunluk şartları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Yayına konu olmuş kişilerin savunma yolları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Cevap ve Düzeltme Hakkı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
15 | Hukuk ve ceza Davaları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Dönem Sonu Pratiği | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Dönem Sonu Sınavı | okuma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |