Genel Bilgi
Kod | HKU221 |
Ad | Toplumsal Cinsiyet ve Hukuk |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi OLCAY KARACAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi OLCAY KARACAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Toplumsal cinsiyet eştisizliğinin hukuku nasıl etkilediğini Kavrama
Dersin İçeriği
Toplumsal cinsiyet eşitliği pespektifinden ev içi şiddet, kadın cinayetleri, katılım hakları, cinsel suçlar gibi konuları değerlendirmek.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Hukuk ve Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları, Editörler, Gülriz Uygur/ Nadire Özdemir, Seçkin yayınevi
Notlar
toz bezi , TCK 438 gibi filmler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hukuku Toplumsal Cinsiyet perspektifinden değerlendirmek |
ÖÇ02 | Cinsiyet eşitliği mücadele sürecini öğrenme |
ÖÇ03 | Toplumsal cinsiyet eştisizliğinin hukuku nasıl etkilediğini Kavrama |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukukun temel kavram ve ilkelerini açıklar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel hukuk disiplinlerini ve içeriklerini (her alana ilişkin yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararları ve bilimsel değerlendirmeleri) bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki problemleri teşhis eder. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini tanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuk biliminin araştırma, analiz ve yorum yöntemlerini kavrar. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tespit edilen hukuki problemlere çözüm üretebilmek için uygun hukuki yorum yöntemlerini kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgileri kullanarak karşılaştığı hukuki problemleri çözer. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki problemlerin çözümlerini olan (de lege lata) ve olması gereken hukuk (de lege ferenda) bakımından ayrı ayrı ortaya koyar. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hukuk uygulamasında karşılaşılan problemler karşısında çözüm geliştirmek için ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal ve hukuki sorunlara karşı duyarlı olur. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Teknik hukuk bilgisini gerek Türkçe gerek İngilizce olarak sözlü veya yazılı şekilde kullanır. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Belirli bir hukuki meseleye ilişkin kişisel görüş ve değerlendirmesini sözlü ya da yazılı olarak ikna edici şekilde anlatır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hukukla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Evrensel hukuk ilkeleri doğrultusunda hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını içselleştirir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hukuki gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devletini benimser. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyolojik Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyet | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Hukuk ve ataerkillik | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Hukukta cinsiyet eşitliği mücadelesi süreci: cinsiyet ayrımına dayalı normların yürürlükten kaldırılması | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Hukukta cinsiyet eşitliği mücadelesi süreci: cinsiyet körlüğünü fark etme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Hukukta cinsiyet eşitliği mücadelesi süreci:Toplumsal cinsiyete dayalı şiddeti görünür kılma | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Toplumsal cinsiyete dayalı şiddet ve hukuk | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Toplumsal Cinsiyet perspektifinden Özel alan kamusal alan ayrımı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Toplumsal Cinsiyet perspektifinden Aynılık farklılık | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Toplumsal Cinsiyet perspektifinden Anayasacılık hareketleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ceza hukundaki toplumsal cinsiyet eşitsizlikleri ( kadın cinayetleri, cinsel suçlar vs ) | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ceza hukundaki toplumsal cinsiyet eşitsizlikleri ( kadın cinayetleri, cinsel suçlar vs ) | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Aile hukukundaki toplumsal cinsiyet eşitsiliği ( boşanma, nafaka, tazminat, velayet vs) | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Aile hukukundaki toplumsal cinsiyet eşitsiliği ( boşanma, nafaka, tazminat, velayet vs) | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Devlet ve toplumsal cinsiyet ilişkisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |