Genel Bilgi
Kod | HKU315 |
Ad | Introduction to Common Law |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CEMRE TÜYSÜZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders muhakeme yöntemlerini, tarih ve temel ilkeleri de dahil olmak üzere kamu hukuku çalışmaları, öğrencilere aktarmaktır. Öğrenciler devlet tanıtım ilkeleri ve anayasa hukuku, idare hukuku ve genel teori teorileri ile uğraşırlar.
Dersin İçeriği
Türk Kamu hukukunun temel kavramları öğrenmek, Türk devlet sistemi,tanıştırmak ön kavramak Anayasa ve idare hukuku çerçeveler,ver bir yetenek için ikna edici bir şekilde tartışmak bu kavramların bilimsel ve ikna edici bir şekilde tanıtmak
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Olivier Wendel Holmes Jr., Common Law
Notlar
İnan Uluç, Reconciliation of Civil Law and Common Law Traditions.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Muhakeme yöntemleri, tarih ve temel ilkeleri de dahil olmak üzere kamu hukuku çalışmaları hakkında bilgi sahibi olunur. |
ÖÇ02 | Devlet tanıtım ilkeleri ve anayasa hukuku ilişkin genel bilgi sahibi olunur. |
ÖÇ03 | İdare hukukuna ilişkin genel bilgiler öğrenilir. |
ÖÇ04 | Genel devlet teorilerine ilişkin temel düzeyde bilgi sahibi olunur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukukun temel kavram ve ilkelerini açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel hukuk disiplinlerini ve içeriklerini (her alana ilişkin yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararları ve bilimsel değerlendirmeleri) bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki problemleri teşhis eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini tanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuk biliminin araştırma, analiz ve yorum yöntemlerini kavrar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tespit edilen hukuki problemlere çözüm üretebilmek için uygun hukuki yorum yöntemlerini kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgileri kullanarak karşılaştığı hukuki problemleri çözer. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki problemlerin çözümlerini olan (de lege lata) ve olması gereken hukuk (de lege ferenda) bakımından ayrı ayrı ortaya koyar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hukuk uygulamasında karşılaşılan problemler karşısında çözüm geliştirmek için ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal ve hukuki sorunlara karşı duyarlı olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Teknik hukuk bilgisini gerek Türkçe gerek İngilizce olarak sözlü veya yazılı şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Belirli bir hukuki meseleye ilişkin kişisel görüş ve değerlendirmesini sözlü ya da yazılı olarak ikna edici şekilde anlatır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hukukla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Evrensel hukuk ilkeleri doğrultusunda hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını içselleştirir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hukuki gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devletini benimser. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kamu Hukuku, tanımı, kaynakları ve dalları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kamu hukuku Özel Hukuk ayrımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Siyasi güç ve egemenlik sorunu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Devlet ve unsurları, devlet şekilleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Hükümet sistemleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Devlet teorileri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Devletin tüzel kişiliği | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Anayasa kavramı ve anayasa türleri ; | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Türk Anayasa Hukuku genel ilkeler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Türk idare hukukunun genel ilkeleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Ekonomik kamu hukuku | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Yasama ve yürütme yetkileriniaralarındaki ilişki | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Yasama yargı denetimi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Genel inceleme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | yıl sonu sınavı | Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | yıl sonu sınavı | Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |