Genel Bilgi
Kod | ECS207 |
Ad | Sosyal Sorumluluk Projesi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FATMA AYDINOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. FATMA AYDINOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ÖZLEM ALPTEKİN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. HACER SİNEM BÜYÜKNACAR (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. CEM YAMALI (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Dr. Öğr. Üyesi SABRİYE AYDINOĞLU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. Hacı Ali DÖNDAŞ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste tanımlanan etkinliklerle üniversite öğrencilerinde toplumsal duyarlılık ve farkındalık oluşturmak; bireysel ve toplumsal sorumluluk geliştirme, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim becerilerini oluşturma amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk projelerine ilişkin temel kavramları, topluma hizmet uygulamalarının ve sosyal sorumluluk projelerinin önemini ve panel, konferans, bilgilendirme seminerleri
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Yoktur.
Notlar
http://www.kss.boun.edu.tr/ https://my.ku.edu.tr/sosyal-sorumluluk/
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sosyal Sorumluluk bilinci ve sosyal yeterlilikleri artar. |
ÖÇ02 | Toplumsal duyarlılık ve farkındalık oluşması sağlanır. |
ÖÇ03 | Bireysel ve toplumsal sorumluluğu gelişir. |
ÖÇ04 | Yaratılan sosyal sorumluluk projelerini tartışabilir, değerlendirebilir. |
ÖÇ05 | Panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılır. |
ÖÇ06 | Sosyal sorumluluk projesi tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Dersin Amaç ve Hedefleri | Konuyla ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sosyal sorumluluk projelerinin önemi ve örnekler | Konuyla ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
3 | Eczacıların Sosyal Sorumluluk Projeleri içindeki yerleri | Konuyla ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Bir Proje Nasıl Hazırlanır | Konuyla ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
5 | Sosyal sorumluluk proje konusu, amaçlarının belirlenmesi | Konuyla ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sosyal sorumluluk proje basamaklarının ve maliyetinin belirlenmesi | Konuyla ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
7 | Proje Yazışmaları | Konuyla ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Sosyal sorumluluk projesi ile ilgili rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Projenin hazırlanması-1 | Konuyla ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Proje hazırlanması-2 | Konuyla ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Panel, Konferans, bilgilendirme seminerleri düzenleme | Konuyla ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Proje uygulamaları-1 | Proje hazırlıklarının tamamlanması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Gösteri |
13 | Proje uygulamaları-2 | Proje hazırlıklarının tamamlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Öğrenci Proje Sunumları; Eleştiri ve Tartışma | Konuyla ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Değerlendirme | Proje ile ilgili geri bildirimlerinin değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Poster ve sunum hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Poster ve sunum hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |