Genel Bilgi
Kod | ECS220 |
Ad | Heterosiklik Kimya |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. CEM YAMALI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ÖZDEN TARI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Heterohalkalı bileşiklerin temel isimlendirilme kuralları, temel sentez yöntemleri ve heterohalkalı bileşiklerin ilaç, doğa ve biyolojik sistemlerdeki temel rolünün önemini kavrar.
Dersin İçeriği
Heterohalkalı bileşiklerin sistematik adlandırılmaları, sınıflandırılması, tepkimeleri, ve sentezi
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Heterohalkalı bileşikler Prof Dr Aİkizler Bir Bakışta Heterosiklik Kimya Joule ve Mills
Notlar
Ders Sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci heterohalkalı sistemler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Öğrenci ilaç moleküllerindeki heterosiklik halkalar hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Öğrenci heterohalkalı bileşiklerin kimyasal davranışlarını kavrar. |
ÖÇ04 | Öğrenci ilaç ve diğer biyokimyasal sistemlerde bulunan heterohalkalı bileşiklerin sentez stratejisini kavrar. |
ÖÇ05 | Öğrenci ilaçların ve heterosiklik bileşiklerin sentezinde kullanılan önemli isim tepkimeleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Heterosiklik bileşiklere giriş, yapıları, ve isimlendirilmeleri -1 | Ders kaynaklarından ilgili konuya çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Heterosiklik bileşiklere giriş, yapıları, ve isimlendirilmeleri -2 | Ders kaynaklarından ilgili konuya çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Altı üyeli heterosiklik bileşikler: Piridin ve türevlerinin yapıları, sentezi ve reaksiyonları | Ders kaynaklarından ilgili konuya çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Altı üyeli heterosiklik bileşikler: Kinolin ve türevlerinin yapıları ve sentezi | Ders kaynaklarından ilgili konuya çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Altı üyeli heterosiklik bileşikler: Diazin, triazin ve tetrazin yapıları | Ders kaynaklarından ilgili konuya çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Diğer altı üyeli heterosiklik bileşikler | Ders kaynaklarından ilgili konuya çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Genel Tekrar | Ders kaynaklarından ilgili konuya çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders kitapları ve internet kaynakları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Beş üyeli heterosiklik bileşikler: Pirol türevlerinin sentezi ve tepkimeleri | Ders kaynaklarından ilgili konuya çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Beş üyeli heterosiklik bileşikler: Furan ve tiyofen türevlerinin sentezi ve tepkimeleri | Ders kaynaklarından ilgili konuya çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Beş üyeli heterosiklik bileşikler: Diazol türevlerinin sentezi ve tepkimeleri | Ders kaynaklarından ilgili konuya çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Beş üyeli heterosiklik bileşikler: Oksazol ve tiyazol türevlerinin sentezi ve tepkimeleri | Ders kaynaklarından ilgili konuya çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Diğer beş üyeli heterosiklik bileşiklerin incelenmesi | Ders kaynaklarından ilgili konuya çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | İlaç tasarımı ve sentezinde heterosiklik sistemler ve önemi-1 | Ders kaynaklarından ilgili konuya çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | İlaç tasarımı ve sentezinde heterosiklik sistemler ve önemi-2 | Ders kaynaklarından ilgili konuya çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitapları ve internet kaynakları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitapları ve internet kaynakları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |