Genel Bilgi
Kod | ECS301 |
Ad | Analitik Kimyada Ön Çalışma Prensipleri ve Elektroanalitik Yöntemlerin Uygulanması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SABRİYE AYDINOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi SABRİYE AYDINOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kullanılacak analitik yöntemler öncesi numune alma ve numunenin analize hazır hale getirilmesine yönelik basamakların öğrenilmesi ve Elektroanalitik yöntemlerin ilaç analizlerinde uygulanmalarının yapılabilmesi
Dersin İçeriği
Kullanılacak analitik yöntemler öncesi numune alma ve numunenin analize hazır hale getirilmesine yönelik basamakların öğrenilmesi ve Elektroanalitik yöntemlerin ilaç analizlerinde uygulanmaları
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Aydinoglu S., Cubis Ders Notları
Notlar
Güncel Literatür
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kullanılacak Analitik tekniğe göre numune alma basamaklarını bilir ve becerisine sahip olur |
ÖÇ02 | Numune hazırlama aşamalarının öğrenilmesi ve uygulama becerisine sahip olur. |
ÖÇ03 | Numune hazırlamaya yönelik gerekli hesaplamaları yapar |
ÖÇ04 | Elektroanalitik yöntemleri ve kullanım amaçlarını öğrenir |
ÖÇ05 | Elektroanalitik yöntemlerin ilaç analizlerinde uygulamalarını açıklar |
ÖÇ06 | Elde ettidiği deneysel sonuçların hesaplar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Analitik Kimyada Kullanılan Klasik ve Enstrümantal Yöntemler | Ders Kitabı, Güncel Literatür bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kullanılacak Enstrümantal Yöntemlere Göre Numune Hazırlama Teknikleri | Ders Kitabı, Güncel Literatür bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Analitik Kimyadaki Temel Hesaplamalar | Ders Kitabı, Güncel Literatür bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Numune alma Standardizasyon ve Kalibrasyon | Ders Kitabı, Güncel Literatür bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Numune almaya yönelik hesaplamaların uygulanması | Ders Kitabı, Güncel Literatür bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
6 | Elektrokimyasal Yöntemlere Giriş | Ders Kitabı, Güncel Literatür bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Elektrokimyasal Hesaplamalar | Ders Kitabı, Güncel Literatür bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sözlü Sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Potansiyometri ve uygulamaları | Ders Kitabı, Güncel Literatür bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Voltametri ve Uygulamaları | Ders Kitabı, Güncel Literatür bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Numune Hazırlama Yönelik Uygulamalar | Ders Kitabı, Güncel Literatür bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Deneysel Hatalar ve hesaplamalar | Ders Kitabı, Güncel Literatür bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Kondüktometri ve Uygulamaları | Ders Kitabı, Güncel Literatür bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | İlaç Analizlerine Yönelik Literatürdeki Çalışmalar | Ders Kitabı, Güncel Literatür bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Ödev Sunumları | Güncel Literatür bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür Araştırması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür Araştırması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,24 | ||
AKTS | 2 AKTS |