Genel Bilgi
Kod | ECF419 |
Ad | Eczacılık Mevzuatı ve İşletmeciliği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. UMAY MERVE GÜVEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Didem YILMAZ ORAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Eczacılık uygulamaları sırasında ihtiyaç duyulacak temel mevzuat, eczacılık işletmeleri yönetimi ve mesleki uygulamalar sırasında rehber olacak mesleki etik ilkeleri hakkında bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Yürürlükte olan eczacılıkla ilgili yasa ve yönetmelikler, eczacıları ilgilendiren resmi kurallar, genel İşletmecilik bilgileri.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Yoktur.
Notlar
Eczacılar ve Eczaneler hakkındaki kanunlar ve mevzuatlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eczacılıkla ilgili mevzuatı tanır. |
ÖÇ02 | Mevzuata uygun olarak Eczacılık İşletmelerinin yönetim ve organizasyonunu planlar. |
ÖÇ03 | Mesleki etik ilkelere uygun davranmayı benimser, ve kendisinin ve hastalarının sosyal haklarını bilir. |
ÖÇ04 | Eczacılar ve Eczaneler hakkındaki kanunu bilir. |
ÖÇ05 | Eczacılık konusundaki etik sorunları sıralar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mevzuatla ilgili genel tanımlar | İlgili konuda okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İşletme, Eczacılık İşletmeciliği, Amaçları | İlgili konuda okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İşletmelerin yakın ve dış çevresi | İlgili konuda okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İşletmelerin sınıflandırılması | İlgili konuda okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İşletmelerin hukuksal yapısı | İlgili konuda okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İşletmelerin kuruluş yeri çalışmaları | İlgili konuda okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Yönetim ve Fonksiyonları | İlgili konuda okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Eczaneler ve Eczacılar Hakkında Kanun | İlgili konuda okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Eczaneler ve Eczacılar Hakkında Kanun 2 | İlgili konuda okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Türk Eczacıları Birliği Kanunu | İlgili konuda okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Eczacılıkla ilgili temel yönetmelikler | İlgili konuda okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Etik, Eczacılık Etiği | İlgili konuda okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Etik ilkeler, Etik sorunlar, Etik çözüm, Vaka analizleri | İlgili konuda okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Etik ilkeler, Etik sorunlar, Etik çözüm | İlgili konuda okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |