Genel Bilgi
Kod | ECS406 |
Ad | Türkiye Endemik Bitkilerinin Eczacılık Bakımından Değerlendirilmesi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SERPİL DEMİRCİ KAYIRAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SERPİL DEMİRCİ KAYIRAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Zengin endemik bitki potansiyeline sahip olan ülkemizde, eczacılık bakımından önemli çok sayıda tıbbi bitki bulunmaktadır. Doğal olarak yetişen tıbbi bitkilerin değerlendirilmesinde eczacıların da yer alması yararlı ve gerekli olduğundan bu konu da öğrencilerin öğrenimleri sırasında doğru bilgilendirilmeleri ve bilinçlendirilmeleri amaçlanmıştır
Dersin İçeriği
Türkiye endemik bitki florası ve eczacılık bakımından önemli bitkiler, tıbbi bitkilerin Türkiye ve Dünyadaki ticareti, ihraç edilen yabani bitkiler ve alınması gereken önlemler,ithal edilen bitkiler ve bitkisel ilaçlar, ithal edilen bitkilerin yerini alabilecek bitkiler, bitkisel ilaçlar ve bitkisel ürünlerle ilgili yönetmelikler.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul Yoktur.
Kaynaklar
Türkiye'nin Nadir Endemikleri Flowers of Turkey
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye endemik bitki florası ve eczacılık bakımından önemli endemik bitkileri bilir. |
ÖÇ02 | Türkiyedeki endemik bitki familyalarını tanır. |
ÖÇ03 | Endemik bitki türlerinin Türkiye'deki kullanımlarını bilir. |
ÖÇ04 | Endemik Tıbbi bitkilerin ve drogların Türkiye ve Dünyadaki ticareti, ihraç edilen yabani bitkiler ve alınması gereken önlemleri açıklar. |
ÖÇ05 | Endemik Tıbbi bitkilerin koruma statüleri ve yönetmelikleri açıklar. |
ÖÇ06 | İthal edilen endemik bitkiler ve droglar, ithal edilen bitkilerin yerini alabilecek bitkileri bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türkiye endemik bitki florası ve eczacılık bakımından önemli endemik bitkiler | Ders kitapları, konu ile ilgili güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | 2Türkiye endemik bitki florası ve eczacılık bakımından önemli endemik bitkiler | Ders kitapları, konu ile ilgili güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | 3Türkiye endemik bitki florası ve eczacılık bakımından önemli endemik bitkiler | Ders kitapları, konu ile ilgili güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Türkiyede endemizm, endemik türler bakımından zengin bölgeler, zengin cinsler, zengin habitatlar | Ders kitapları, konu ile ilgili güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | 2Türkiyede endemizm, endemik türler bakımından zengin bölgeler, zengin cinsler, zengin habitatlar | Ders kitapları, konu ile ilgili güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | 3Türkiyede endemizm, endemik türler bakımından zengin bölgeler, zengin cinsler, zengin habitatlar | Ders kitapları, konu ile ilgili güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Türkiyenin endemizm bakımından önemli bitki alanları | Ders kitapları, konu ile ilgili güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Endemik ve ekonomik Değeri Olabilecek Türler | Ders kitapları, konu ile ilgili güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İthal edilen endemik bitkiler ve droglar, ithal edilen bitkilerin yerini alabilecek bitkiler | Ders kitapları, konu ile ilgili güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | 2İthal edilen endemik bitkiler ve droglar, ithal edilen bitkilerin yerini alabilecek bitkiler | Ders kitapları, konu ile ilgili güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Endemik Tıbbi bitkilerin ve drogların Türkiye ve Dünyadaki ticareti | Ders kitapları, konu ile ilgili güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Endemik Tıbbi bitkilerin koruma statüleri ve yönetmelikler | Ders kitapları, konu ile ilgili güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | 2Endemik Tıbbi bitkilerin koruma statüleri ve yönetmelikler | Ders kitapları, konu ile ilgili güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | 3Endemik Tıbbi bitkilerin koruma statüleri ve yönetmelikler | Ders kitapları, konu ile ilgili güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |