Genel Bilgi
Kod | ECS541 |
Ad | Mesleki İngilizce |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 9. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. Hacı Ali DÖNDAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. Hacı Ali DÖNDAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı eczacılık eğitimi sırasında ilaçla ilgili olan bilimsel mesleki İngilizceyi kavranması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
İlaçla ilgili kelimeler, ilaçla ilgili bilimsel çalışmalarda, Türkçeden İngilizceye ve İngilizceden Türkçeye çeviri sırasında dikkat edilecek hususlar. Türkçe yazılmış olan ilaç prospektüslerinin İngilizceye çevrilmesi. İngilizce yazılmış olan ilaç prospektüslerinin Türkçeye çevrilmesi. İlaçla ilgili İngilizce olarak yazılmış bilimsel bir çalışmayı okumak ve anlamak. Türkçe yazılmış bilimsel bir çalışmayı İngilizce yazmak ve sunmak. Alan dersleri ile ilgili metinleri çevirmek. İlaçla ile ilgili bilimsel bir çalışmayı İngilizce yazmak ve sunmak. Sentetik ilaçlar ile ilgili İngilizce sunum hazırlamak ve sunmak. Mesleği ile ilgili İngilizce dinlediğini anlayabilme ve iletişim kurmak
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
1. Erten, A.; Tıp Terminolojisi ve Tıp Metinleri Çevirisi, Seçkin Yayıncılık, 3. Baskı, Mayıs 2016, Ankara. 2. Demirkol, N.; Zafer, B.; Eczacılıkta Mesleki İngilizce, Cinius yayınları, 1. baskı, Ağustos 2018, İstanbul. 3. Özdağ, N.; Sağlık Meslek Yüksekokulları ve Sağlık Personeli İçin Mesleki İngilizce, Kök Yayıncılık, 1. Baskı, 2006, Ankara. 4. Graham L. Patrick; Instant Notes, Medicinal Chemistry, 2001, BIOS Scientific Publishers Limited.
Notlar
Ders sunumları ve internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleği ile ilgili İngilizce kelimeleri bilir ve kullanır |
ÖÇ02 | İlaçla ilgili bilimsel çalışmaları Türkçeden İngilizceye ve İngilizceden Türkçeye çevirebilir. |
ÖÇ03 | İngilizce olarak yazılmış olan ilaç prospektüslerini Türkçeye çevirebilir. |
ÖÇ04 | Türkçe olarak yazılmış olan ilaç prospektüslerini İngilizceye çevirebilir |
ÖÇ05 | Sentetik ilaçlar ile ilgili İngilizce sunum hazırlar ve sunar |
ÖÇ06 | Alan dersleri ile ilgili metinleri okur ve anlar |
ÖÇ07 | Mesleği ile ilgili İngilizce dinlediğini anlar ve iletişim kurar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlaçla ilgili bilimsel kelimeler | Kitap ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İlaçla ilgili bilimsel çalışmalarda, Türkçeden İngilizceye ve İngilizceden Türkçeye çeviri sırasında dikkat edilecek hususlar | Kitap ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Türkçe yazılmış olan ilaç prospektüslerinin İngilizceye çevrilmesi 1 | Kitap ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İngilizce yazılmış olan ilaç prospektüslerinin Türkçeye çevrilmesi 2 | Kitap ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Türkçe yazılmış bilimsel bir çalışmayı İngilizce yazmak ve sunmak | Kitap ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Alan dersleri ile ilgili metinleri çevirmek | Kitap ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sentetik ilaçla ile ilgili bilimsel bir çalışmayı İngilizce hazırlamak ve sunmak | Kitap ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İlaçla ile ilgili bilimsel bir çalışmayı İngilizce yazmak ve sunmak 1 | Kitap ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İlaçla ile ilgili bilimsel bir çalışmayı İngilizce yazmak ve sunmak 2 | Kitap ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sentetik ilaçlar ile ilgili İngilizce sunum hazırlamak ve sunmak 1 | Kitap ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Sentetik ilaçlar ile ilgili İngilizce sunum hazırlamak ve sunmak 2 | Kitap ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Mesleği ile ilgili İngilizce dinlediğini anlayabilme ve iletişim kurmak 1 | Kitap ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Mesleği ile ilgili İngilizce dinlediğini anlayabilme ve iletişim kurmak 2 | Kitap ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Mesleği ile ilgili İngilizce dinlediğini anlayabilme ve iletişim kurmak 3 | Kitap ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Ara sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |