ECF504 Staj V

9 AKTS - 0-12 Süre (T+U)- 10. Yarıyıl- 6 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECF504
Ad Staj V
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 10. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-12 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 9 AKTS
Yerel Kredi 6 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür İşyeri Uygulaması (Klinik Uyg. vb.)
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü ÖMÜR MÜRSEL YALBUZDAĞ
Dersin Öğretim Elemanı ÖMÜR MÜRSEL YALBUZDAĞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Eczanede verilen klinik eczacılık/farmasötik bakım hizmetlerinin planlanmasını amaçlar.

Dersin İçeriği

Eczanede özel kullanım gerektiren dozaj formlarının (inhalerler, göz preparatları, insülinler ve diğer derialtı injeksiyonluk preparatlar, transdermal preparatlar, spreyler, varfarin, osteoporozda oral yolla kullanılan formlar vb.) kullanım talimatlarının değerlendirilmesi konularını içerir.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

1. Handbook of Institutional Pharmacy Practice (Brown RT). 2. American Journal of Health System Pharmacists (AJHSP), European Journal of Hospital Pharmacy Practice (EJHPP), Healthcare Pharmacy, Pharmacy Management ve Hospital Pharmacist dergilerindeki güncel makaleler

Notlar

1. Handbook of Institutional Pharmacy Practice (Brown RT). 2. American Journal of Health System Pharmacists (AJHSP), European Journal of Hospital Pharmacy Practice (EJHPP), Healthcare Pharmacy, Pharmacy Management ve Hospital Pharmacist dergilerindeki güncel makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İlaç danışmanlığını tüm farmakolojik gruplar ve dozaj şekillerinde uygular.
ÖÇ02 İlaç-dışı ürünleri adlandırır, tanır ve gruplandırır.
ÖÇ03 Acil durumlarda kullanılan ilaç, tıbbi malzeme ve antidotları tanır.
ÖÇ04 Eczacıların aile planlaması vb. koruyucu sağlık hizmetleri konusundaki fonksiyonlarını açıklar.
ÖÇ05 Eczanede sıcaklık ve nem ölçümü yapar, kayıtların tutulması ve saklanmasını uygular.
ÖÇ06 Hasta haklarını açıklar ve meslek etiğini uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Aile planlaması gibi koruyucu sağlık hizmetleri konusundaki eczacının görevleri Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
2 Zehirli ve ayrı bulundurulacak ilaç dolapları Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
3 Görev ve sorumluluk bilinciyle eczane organizasyonu Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
4 İşletme, envanter, imalat, reçete, narkotik, teftiş ve personel defterlerinin tutulması Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Eczanelerde bulunması gereken defterler Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
6 Dermokozmetik ürünler Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Tartışma
7 Besin eklentileri (fitofarmasötikler; nütrasötikler) Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
8 Ara Sınav konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hasta tarafından bildirilen ilaç yan etkilerinin rapor edilme prosedürü Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
10 Hastanın ihtiyaçlarına sistematik yaklaşım Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Rol Oynama
11 Özel hasta gruplarında akılcıve güvenli ilaç kullanımı ilkelerini Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
12 Gıda takviyelerinin akılcıve güvenli kullanımında danışmanlık Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması
13 Sık karşılaşılan semptomları ve gerekli yönlendirmeler Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Hasta profili oluşturma ve ilaç tedavi sürecini izlemede otomasyon programları Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Eczanede yapılan denetimlere göre uygulamaları Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 11 176
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 36 36
Toplam İş Yükü (Saat) 224
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,96
AKTS 9 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.11.2022 02:32