Genel Bilgi
Kod | ECS512 |
Ad | Apiterapi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 10. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TUBA ŞERBETÇİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Seçil KARAHÜSEYİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Apiterapi kavramı, prensipleri, tarihçesi, bal ve bal ürünleri hakkında detaylı bilgileri aktarmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Apiterapi kavramı, prensipleri, tarihçesi, bal ve bal ürünleri hakkında detaylı bilgileri içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
bulunmuyor
Kaynaklar
Apiterapi, Prof Erdem Yeşilada Hayy kitap, 2015
Notlar
ders notları ve bilimsel makale örnekleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Balın tarihçesi, biyolojisi ve kültürel kullanımı hakkında bilgi verir |
ÖÇ02 | Bal ve ürünlerinin kaynakları hakkında bilgi verir |
ÖÇ03 | Balın botanik kökeninin bal kalitesi ile ilişkisini değerlendirebilir |
ÖÇ04 | Farklı bal tiplerine örnekler verebilir |
ÖÇ05 | Bal üzerinde yapılması gereken analizleri açıklar |
ÖÇ06 | Arıların fizyolojisi ve arı ürünlerinin üretimi hakında detaylı bilgi verir. |
ÖÇ07 | Bal ürünlerinden propolisin detaylı içeriğini açıklar |
ÖÇ08 | Bal ürünlerinden arı sütünün içeriğini açıklar |
ÖÇ09 | Bal arılarının tercihe ettiği bitkiler hakkında bilgi verir. |
ÖÇ10 | Apiterapi uygulamalarını açıklar |
ÖÇ11 | Polenin sağlık üzerine etkilerini açıklar |
ÖÇ12 | Propolisin sağlık üzerine etkilerini açıklar |
ÖÇ13 | Arı sütünün sağlık üzerine etkilerini açıklar |
ÖÇ14 | Bal ürünlerinin yer aldığı ürün formülasyonlarını değerlendirir |
ÖÇ15 | Apiterapi uygulamaları hakkında detaylı bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Balın tarihçesi, biyolojisi ve kültürel kullanımı | Konu ile ilgili makale ve güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Türk gıda kodeksine göre bal tanımı ve özellikleri | Konu ile ilgili makale ve güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Dünyada bal ve bal ürünlerinin üretimi | Konu ile ilgili makale ve güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Balın kimyasal içeriği | Konu ile ilgili makale ve güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Botanik orjinin balın kimyasal içeriğine etkileri ve botanik orijine göre bal tipleri | Konu ile ilgili makale ve güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Bal üzerinde yapılan kalite analizleri | Konu ile ilgili makale ve güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Apiterapi tanımı ve kullanım amaçları | Konu ile ilgili makale ve güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Arı sütü tanımı, içeriği ve kullanım amaçları | Konu ile ilgili makale ve güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Propolis tanımı, içeriği ve kullanım amaçları | Konu ile ilgili makale ve güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Polen ve arı ekmeği içerikleri ve kullanım amaçları | Konu ile ilgili makale ve güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Bal ve bal ürünlerinin sağlık üzerine etkileri I | Konu ile ilgili makale ve güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Bal ve bal ürünlerinin sağlık üzerine etkileri II | Konu ile ilgili makale ve güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Bal ve bal ürünlerini içeren formülasyonların incelenmesi I | Konu ile ilgili makale ve güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Bal ve bal ürünlerini içeren formülasyonların incelenmesi II | Konu ile ilgili makale ve güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yarıyıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yarıyılsonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |