Genel Bilgi
Kod | ECS514 |
Ad | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tedavi Yöntemleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 10. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TUBA ŞERBETÇİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi TUBA ŞERBETÇİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Geleneksel ve Tamamlayici Tıp yöntemleri hakkında halk sağlığında birinci basamak rolü olan eczacıların farklı uygulamalar hakkındaki bilgi ve görgülerini kavrar.
Dersin İçeriği
Türkiye de uygulanan Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp yöntemleri ve bu alanlarda eczacının rolü detaylı olarak kapsar.
Dersin Ön Koşulu
bulunmuyor
Kaynaklar
Geleneksel ve tamamlayıcı tıp: Türkiye ve seçilen ülkelerin incelenmesi Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 2019; 22(1): 245-257 https://getat2019.saglik.gov.tr/static/getat-kongre-ozet-kitabi.pdf Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp (GETAT) Uygulamalarında Enfeksiyon Kontrol Önlemleri, Hijyen ve Çalışan/Hasta Güvenliği Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans tezi 2021 literatürden edinilen makaleler
Notlar
ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Geleneksel, Alternatif ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının amacını açıklar |
ÖÇ02 | Geleneksel, Alternatif ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarında etiğin önemini açıklar. |
ÖÇ03 | Geleneksel, Alternatif ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarında eczacının rolünü açıklar |
ÖÇ04 | Akupunktur tanımı uygulama alanları ve bilimsel dayanakları hakkında bilgi verir |
ÖÇ05 | Apiterapi, fitoterapi, homeopati tanım, uygulama alanları ve bilimsel dayanakları hakkında bilgi verir |
ÖÇ06 | Geleneksel çin tıbbı hakkında bilgi verir |
ÖÇ07 | Mezoterapi, proloterapi tanım, uygulama alanları ve bilimsel dayanaklarıhakkında bilgi verir |
ÖÇ08 | Hipnoz, müzikterapi tanım, uygulama alanları ve bilimsel dayanakları hakkında bilgi verir |
ÖÇ09 | Ozon terapi, osteopati, refleksoloji tanım, uygulama alanları ve bilimsel dayanakları hakkında bilgi verir |
ÖÇ10 | Çin tıbbı prensipleri ve uygulamaları hakkında bilgi verir |
ÖÇ11 | Gives information about principles and applied areas of Indian and ayurvedic medicine |
ÖÇ12 | Geleneksel, Alternatif ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarında dünyadaki uygulamalara örnekler verir |
ÖÇ13 | Geleneksel, Alternatif ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarında eczacının faaliyet alanlarını açıklar. |
ÖÇ14 | Kronik hastalıklar açısından GATT uygulamaları ve riskleri hakkında bilgi verir |
ÖÇ15 | Geleneksel, Alternatif ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Türkiye deki yasal düzenlemelerini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Geleneksel, Alternatif ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarına Genel Bir Bakış | Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Geleneksel, Alternatif ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarında Etik | Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Geleneksel, Alternatif ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları ile ilgili yasal düzenlemeler | Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Geleneksel, Alternatif ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarında Eczacının rolü | Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Akupunktur tanım, uygulama alanları ve bilimsel dayanakları | Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Apiterapi, fitoterapi, homeopati tanım, uygulama alanları ve bilimsel dayanakları | Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Türkiye de uygulanan diğer tamamlayıcı tedavi uygulamaları | Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | mezoterapi, proloterapi, hipnoz, müzikterapi tanım, uygulama alanları ve bilimsel dayanakları | Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | ozon terapi, osteopati tanım, refleksoloji uygulama alanları ve bilimsel dayanakları | Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Geleneksel Çin Tıbbı prensipleri ve uygulamaları (yoga, tai chi, 5 element tıbbı, Çin bitkisel tıbbı ve diğerleri) | Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Geleneksel Hint Tıbbı prensipleri ve uygulamaları - Ayurveda | Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kronik hastalıklar açısından GATT uygulamaları ve Riskler I | Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kronik hastalıklar açısından GATT uygulamaları ve Riskler II | Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Türkiye de GATT uygulamaları | Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |