Genel Bilgi
Kod | ECS526 |
Ad | Patojenite ve Antipatojenik Moleküller |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 10. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. UMAY MERVE GÜVEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. UMAY MERVE GÜVEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Enfeksiyon hastalıkların patojenezi, mikrobiyal virülans faktörlerinin patojenez süreçlerindeki rolü ve virülans faktörlerini inhibe eden moleküllerle ilgili bilgi kazandırmayı amaçlamaktır.
Dersin İçeriği
Enfeksiyon hastalıklarında sık karşılaşılan patojenler, patojenite, patojenez, virülans, antipatojenik moleküller
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Yoktur.
Notlar
Yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Patojenez kavramını açıklar |
ÖÇ02 | Virülans kavramını açıklar |
ÖÇ03 | Enfeksiyon sürecinde tutunmaya yarayan virülans faktörlerini sayar |
ÖÇ04 | Enfeksiyon sürecinde invazyonu sağlayan virülans faktörlerini sayar |
ÖÇ05 | Biyofilm kavramını açıklar |
ÖÇ06 | Çoğunluğu algılama kavramını açıklar |
ÖÇ07 | Tutunma inhibitörlerine örnek verir |
ÖÇ08 | Bakteriyel toksin inhibitörlerine örnek verir |
ÖÇ09 | Bakteriyel enzim inhibitörlerine örnek verir |
ÖÇ10 | Biyofilm inhibitörlerine örnek verir |
ÖÇ11 | Çoğunluğu algılama inhibitörlerine örnek verir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Enfeksiyon hastalıklarında patojenez, patojenite ve virülans faktörleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Tutunmayla ilişkili virülans faktörleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Ekzoenzimler ve toksinler | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Konakçı bağışıklığına karşı geliştirilen virülans faktörleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Biyofilmler | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Çoğunluğu algılama | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Önceki haftaların özeti | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Antipatojenik moleküllere giriş | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Mikrobiyal tutunmayı inhibe eden antipatojenik moleküller | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Mikrobiyal ekzoenzimleri inhibe eden antipatojenik moleküller | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Mikrobiyal toksinleri inhibe eden antipatojenik moleküller | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Biyofilm inhibitörleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Çoğunluğu algılama inhibitörleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Önceki haftaların özeti 2 | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |