Genel Bilgi
Kod | ECS542 |
Ad | Adli Toksikoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 10. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Göksun DEMİREL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Göksun DEMİREL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Zehirlenmenin adli yönü ve maruz kalınan kimyasal maddenin doz cevap ilişkisinin önemini kavrar. Maddelerin canlılarda olumsuz etkileri, postmortem toksikolojide tespit yöntemleri, zehirlenmeye sebep olan ksenobitotiklerin tayinleri ile uyuşturucu ve ilaç miktarlarının tespiti hakkında beceri kazanır.
Dersin İçeriği
Adli toksikolojide analiz ve yöntemleri, Materyal alımında laboratuar uygulamaları ve numune hazırlama teknikleri, Adli toksikolojide tedavi ve bağımlılık yapıcı ilaçlar ve özellikleri
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
1-Intorduction to forensic sciences 2nd edition,edited by William G. Eckert
Notlar
1- Adli Toksikoloji , Baban N. Adli Tıp yayınları-8/2003
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Adli toksikoloji ile ilgili birimler ve çalışma alanlarının önemini kavrar. |
ÖÇ02 | Adli toksikolojik analiz yöntemlerinin temel işleyiş yolları hakkında beceri kazanır. |
ÖÇ03 | İlaç ve diğer ksenobiyotikler ile gözlenen zehirlenmeler ve tedavi yaklaşımları konusunda beceri kazanır. |
ÖÇ04 | Akut zehirlenme tedavisinin genel ilkeleri konularının önemini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Toksikolojiye Giriş: Tanımlar ve Temel Kavramlar | Ders Kitapları ve güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Materyal alımında laboratuar uygulamaları ve numune hazırlama | Ders Kitapları ve güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Numunelerin korunması ve saklanması | Ders Kitapları ve güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Adli toksikolojide analiz ve yöntemleri | Ders Kitapları ve güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Adli toksikolojide analiz ve yöntemleri II | Ders Kitapları ve güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Numunenin biyolojik materyalden ayrılma teknikleri I | Ders Kitapları ve güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Numunenin biyolojik materyalden ayrılma teknikleri II | Ders Kitapları ve güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ders Tekrarı Konu Tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İleri analiz teknikleri, kullanılan cihazlar ve kullanımı | Ders Kitapları ve güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Adli toksikolojide bağımlılık yapıcı ilaçlar I | Ders Kitapları ve güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Adli toksikolojide bağımlılık yapıcı ilaçlar II | Ders Kitapları ve güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
12 | Adli toksikolojide uçucu ilaçlar ve özellikleri | Ders Kitapları ve güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Adli toksikolojide pestisidler ve özellikleri | Ders Kitapları ve güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Önemli metalik zehirler ve ayrıştırılması | Ders Kitapları ve güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | İTK da numune analizi | Ders Kitapları ve güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Tekrarı Konu Tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Tekrarı Konu Tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |