Genel Bilgi
Kod | ALMZ207 |
Ad | Almancanın Yapısı 3 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET IŞIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET IŞIK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. MEHMET IŞIK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
İleri düzey dil bilgisi konularını öğretmek
Dersin İçeriği
İleri düzey dil bilgisi için gerekli olan gramer konuları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hall, K. ve Scheiner, B. (2014). Übungsgrammatik für die Oberstufe: Deutsch als Fremdsprache. Hueber Verlag.
Notlar
Öğretim Elemanının hazırladığı ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İleri düzey dil bilgisi kurallarını öğrenir. |
ÖÇ02 | Dil bilgisi kurallarını doğru kullanır. |
ÖÇ03 | Zorlandığı dil bilgisi konularındaki bilgisini artırır. |
ÖÇ04 | İleri düzey metinleri daha kolay anlar. |
ÖÇ05 | Yabancı dil seviyesini geliştirir. |
ÖÇ06 | Daha akıcı yazar, okur ve konuşur. |
ÖÇ07 | Almanca metinleri daha akıcı okur ve anlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerle tanışma ve sorun yaşanan dil bilgisi konularının belirlenmesi | Hall, K. ve Scheiner, B. (2014). Übungsgrammatik für die Oberstufe: Deutsch als Fremdsprache. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Eylemler ve eylem çekimi | Hall, K. ve Scheiner, B. (2014). Übungsgrammatik für die Oberstufe: Deutsch als Fremdsprache. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Ayrılabilir ve/veya ayrılamaz eylemler | Hall, K. ve Scheiner, B. (2014). Übungsgrammatik für die Oberstufe: Deutsch als Fremdsprache. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
4 | Hem ayrılabilir hemde ayrılamaz eylemler | Hall, K. ve Scheiner, B. (2014). Übungsgrammatik für die Oberstufe: Deutsch als Fremdsprache. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Tarz eylemli edilgen çatı | Hall, K. ve Scheiner, B. (2014). Übungsgrammatik für die Oberstufe: Deutsch als Fremdsprache. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Passiversatzformen mit Modalfaktor | Hall, K. ve Scheiner, B. (2014). Übungsgrammatik für die Oberstufe: Deutsch als Fremdsprache. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
7 | Passiversatzformen ohne Modalfaktor | Ara sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Tarz eylemler | Hall, K. ve Scheiner, B. (2014). Übungsgrammatik für die Oberstufe: Deutsch als Fremdsprache. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Tarz eylemlerin nesnel kullanımı | Hall, K. ve Scheiner, B. (2014). Übungsgrammatik für die Oberstufe: Deutsch als Fremdsprache. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Tarz eylemlerin öznel kullanımı | Konuyu çeşitli kaynaklardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Almanca'da İsimleştirme | Çeşitli kaynaklardan konuyu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
13 | Almanca'da Eylemleştirme | Hall, K. ve Scheiner, B. (2014). Übungsgrammatik für die Oberstufe: Deutsch als Fremdsprache. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Benzetim |
14 | Almanca'da Olumsuzlama | Hall, K. ve Scheiner, B. (2014). Übungsgrammatik für die Oberstufe: Deutsch als Fremdsprache. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | Ortaç cümleleri | Final sınavına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |