Genel Bilgi
Kod | ALMS304 |
Ad | İleri Almanca Dilbilgisi II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET IŞIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET IŞIK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İleri düzey dil bilgisi konularını öğretme
Dersin İçeriği
İleri düzey Almanca dil bilgisi konularını öğrenerek daha iyi bir Almanca bilgisine sahip olur
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hall, K. ve Scheiner, B. (2014). Übungsgrammatik für die Oberstufe: Deutsch als Fremdsprache. Hueber Verlag.
Notlar
Öğretim Elemanının hazırladığı ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İleri düzey dil bilgisi kurallarını öğrenir. |
ÖÇ02 | Dil bilgisi kurallarını doğru kullanır. |
ÖÇ03 | Zorlandığı dil bilgisi konularındaki bilgisini artırır. |
ÖÇ04 | İleri düzey metinleri daha kolay anlar. |
ÖÇ05 | Yabancı dil seviyesini geliştirir. |
ÖÇ06 | Daha akıcı yazar, okur ve konuşur. |
ÖÇ07 | Almanca metinleri daha akıcı okur ve anlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Vorgangspassiv und Zustandspassiv | Ders hakkında önceden genel bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Der Gebrauch der Passivumschreibungen | Konuyu araştırma ve ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Passivumschreibungen mit Modalfaktor | Passiv konusunu çeşitli kaynaklardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Passivumschreibungen ohne Modalfaktor | Konuyu çeşitli kaynaklardan araştırma ve analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
5 | Die Formen des Konjunktivs II | Konjunktiv 2 konusunu çeşitli kaynaklardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Der Gebrauch und Bedeutung des Konjunktivs II | Konuyu çeşitli kaynaklardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
7 | Irreale Wunschsaetze und besondere Höflichkeit | Dilek cümleleri konsunu çeşitli kaynaklardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Irreale Konditional- und Komparativsaetze | Gerçek dışı şart cümlelerini çeşitli kaynaklardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Irreale Konsekutiv- und Modalsaetze | Gerçek dışı sonuç cümlelerini çeşitli kaynaklardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Die Formen des Konjunktivs I | Konjuntiv 1 konusunu çeşitli kaynaklardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Der Gebrauch des Konjunktivs I | Konuyu çeşitli kaynaklardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
13 | Die indirekte Rede | Dolaylı anlatım konusunu çeşitli kaynaklardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Örnek Olay |
14 | Subjekt- , Objekt- und Attributsaetze | Konuya ilişkin araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
15 | Funktionsverben | Çeşitli kaynaklardan konuyu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |