ALMS304 İleri Almanca Dilbilgisi II

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMS304
Ad İleri Almanca Dilbilgisi II
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET IŞIK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MEHMET IŞIK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İleri düzey dil bilgisi konularını öğretme

Dersin İçeriği

İleri düzey Almanca dil bilgisi konularını öğrenerek daha iyi bir Almanca bilgisine sahip olur

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Hall, K. ve Scheiner, B. (2014). Übungsgrammatik für die Oberstufe: Deutsch als Fremdsprache. Hueber Verlag.

Notlar

Öğretim Elemanının hazırladığı ders notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İleri düzey dil bilgisi kurallarını öğrenir.
ÖÇ02 Dil bilgisi kurallarını doğru kullanır.
ÖÇ03 Zorlandığı dil bilgisi konularındaki bilgisini artırır.
ÖÇ04 İleri düzey metinleri daha kolay anlar.
ÖÇ05 Yabancı dil seviyesini geliştirir.
ÖÇ06 Daha akıcı yazar, okur ve konuşur.
ÖÇ07 Almanca metinleri daha akıcı okur ve anlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Vorgangspassiv und Zustandspassiv Ders hakkında önceden genel bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Der Gebrauch der Passivumschreibungen Konuyu araştırma ve ev ödevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama
3 Passivumschreibungen mit Modalfaktor Passiv konusunu çeşitli kaynaklardan araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Passivumschreibungen ohne Modalfaktor Konuyu çeşitli kaynaklardan araştırma ve analiz etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
5 Die Formen des Konjunktivs II Konjunktiv 2 konusunu çeşitli kaynaklardan araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama
6 Der Gebrauch und Bedeutung des Konjunktivs II Konuyu çeşitli kaynaklardan araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
7 Irreale Wunschsaetze und besondere Höflichkeit Dilek cümleleri konsunu çeşitli kaynaklardan araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Irreale Konditional- und Komparativsaetze Gerçek dışı şart cümlelerini çeşitli kaynaklardan araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 Irreale Konsekutiv- und Modalsaetze Gerçek dışı sonuç cümlelerini çeşitli kaynaklardan araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama
11 Die Formen des Konjunktivs I Konjuntiv 1 konusunu çeşitli kaynaklardan araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap
12 Der Gebrauch des Konjunktivs I Konuyu çeşitli kaynaklardan araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
13 Die indirekte Rede Dolaylı anlatım konusunu çeşitli kaynaklardan araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme, Örnek Olay
14 Subjekt- , Objekt- und Attributsaetze Konuya ilişkin araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme, Bireysel Çalışma
15 Funktionsverben Çeşitli kaynaklardan konuyu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.11.2022 08:18