Genel Bilgi
Kod | TES137 |
Ad | İplik Testleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DENİZ MUTLU ALA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
İplik numara, büküm, mukavemet ve düzgünsüzlük testlerini yapabilecek yeterliklerin kazanılması.
Dersin İçeriği
İplik numara, büküm, mukavemet ve düzgünsüzlük testlerini kavramak ve yapmak.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İplik Testleri Ders Notu; Deniz Mutlu ALA
Notlar
İplik Testleri Ders Notu; Deniz Mutlu ALA
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ortalama ve standart sapma kavramlarını bilir |
ÖÇ02 | İplik numaralandırma sistemlerini öğrenir |
ÖÇ03 | İplik numara hesaplamaları yapar |
ÖÇ04 | İplik numara tayini yapar |
ÖÇ05 | İplik büküm hesaplaması ve tayini yapar |
ÖÇ06 | İplik mukavemet deneyi yapar |
ÖÇ07 | İplik hatalarını ve düzgünsüzlüğünü açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İplik, dokuma, örme, terbiye, hazır giyim ve kalite kontrol konularında mevcut teknolojiler ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin kullanabilir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İplik, dokuma ve terbiye alanlarında temel mesleki hesaplamaları yapabilme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Terbiye laboratuvarı uygulamalarını ve kalite kontrol testlerni yöntem ve tekniklerine uygun olarak gerçekleştirebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İplik ve kumaş numuneleri hazırlayarak fiziksel ve kimyasal kalite kontrol testlerini uygulayabilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlar içinde etkin olarak çalışarak üretimle ilgili iş akışını izleyebilme, değerlendirebilme ve gerekli önlemleri alabilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilim, teknolojideki ve mesleki alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme bilincini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ortalama ve standart sapma kavramları | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Ağırlığa göre iplik numaralandırma sistemleri | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Uzunluğa göre iplik numaralandırma sistemleri | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | İplik numara hesaplamaları (tek kat iplikler) | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | İplik numara hesaplamaları (katlı iplikler) | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Bobinden iplik numara tayini deneyi | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | Kumaştan iplik numara tayini deneyi | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Büküm | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Büküm hesaplamaları | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | İplik büküm deneyi (tek kat iplikler) | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | İplik büküm deneyi (katlı iplikler) | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | İplik mukavemeti | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İplik mukavemet deneyi | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | İplik düzgünsüzlüğü | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |