Genel Bilgi
| Birim | ADANA ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU |
| Tekstil Teknolojisi | |
| Kod | TES214 |
| Ad | Kalite Güvence ve Standartlar |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. DENİZ MUTLU ALA |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste; Kalite kalite kavramlarını açıklayabilme,kalite güvencenin önemini kavrayabilme,standardizasyonun gereğini ve önemini kavrayabilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
1-Kalite ve kalite kavramları 2- Kalite güvencenin önemi ve ISO 9000 3- Mesleki standartlar 4- Standardizasyonun tanımı ve gelişim süreci 5- Türk standartları enstitüsü ve görevleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kalite güvence ve standartlar : Meslek Yüksekokulları için / Mahmut Tekin
Notlar
Kalite güvence ve standartlar : Meslek Yüksekokulları için / Mahmut Tekin
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Kalite kavramı ve çeşitli kalite tanımlamalarını bilir |
| ÖÇ02 | Kalitenin hedefini bilir |
| ÖÇ03 | Kalite bilincine sahip olur |
| ÖÇ04 | Kalite Güvencesi Ve Standardizasyon ile ilgili temel bilgileri bilir |
| ÖÇ05 | Toplam kalite kontrol ve toplam kalite yönetiminin tanımlarını açıklar |
| ÖÇ06 | Kalite Yönetim Sisteminin akış şemasını bilir |
| ÖÇ07 | Akış şemasını yorumlar |
| ÖÇ08 | Kalite kontrolun amacı,endüstrideki önemi ve yerini açıklar |
| ÖÇ09 | Kalite kontrol ve üretim ilişkisini bilir |
| ÖÇ10 | Kalite kontrolun üretime sağladığı faydaları bilir |
| ÖÇ11 | Kalite yönetim sistemlerini bilir |
| ÖÇ12 | Standardın gelişimi,tanımı ve üreticiye,tüketiciye,ekonomiye sağladığı faydaları bilir |
| ÖÇ13 | Dünya standart kavramlarını bilir |
| ÖÇ14 | ISO9000 standartları,Türk standartları ve CE belgesini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İplik, dokuma, örme, terbiye, hazır giyim ve kalite kontrol konularında mevcut teknolojiler ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. | |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin kullanabilir. | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İplik, dokuma ve terbiye alanlarında temel mesleki hesaplamaları yapabilme becerisine sahip olur. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Terbiye laboratuvarı uygulamalarını ve kalite kontrol testlerni yöntem ve tekniklerine uygun olarak gerçekleştirebilme becerisi kazanır. | 4 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İplik ve kumaş numuneleri hazırlayarak fiziksel ve kimyasal kalite kontrol testlerini uygulayabilme becerisi kazanır. | 4 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlar içinde etkin olarak çalışarak üretimle ilgili iş akışını izleyebilme, değerlendirebilme ve gerekli önlemleri alabilme becerisi kazanır. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. | 5 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilim, teknolojideki ve mesleki alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme bilincini kazanır. | 4 |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Kalite kavramı ve çeşitli kalite tanımlamaları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Kalitenin hedefi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Kalite bilinci | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | Kalite yönetiminin tanımı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Toplam kalite kontrol ve toplam kalite yönetiminin tanımları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 6 | Kalite Yönetim Sisteminin akış şeması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 7 | Akış şemasının yorumlanması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
| 9 | Kalite kontrolun amacı,endüstrideki önemi ve yeri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Kalite kontrol ve üretim ilişkisi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 11 | Kalite kontrolun üretime sağladığı faydalar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
| 12 | Kalite yönetim sistemleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Standardın gelişimi,tanımı ve üreticiye,tüketiciye,ekonomiye sağladığı faydalar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 14 | Dünya standart kavramları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | ISO9000 standartları,Türk standartları ve CE belgesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||