Genel Bilgi
Kod | TES218 |
Ad | Proje Teknikleri II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MUTLU KURBAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencinin bölüm öğretim elemanları ile birlikte belirledikleri bir tekstil ürünü üretim süreçleri üzerinde araştırma yapma, ürün tasarlama ve üretim gerçekleştirme becerisini edindirmektir.
Dersin İçeriği
Dersin içeriği ürün tasarım süreci ve tasarlanan ürünün üretilme aşamaları işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
* Akyüz, E. "Yeni Başlayanlar için Akademik Proje Hazırlama Teknikleri", Nobel Yayınevi **Ders notları, Öğr.Gör. Dr. Mutlu KURBAN
Notlar
* Akyüz, E. "Yeni Başlayanlar için Akademik Proje Hazırlama Teknikleri", Nobel Yayınevi **Ders notları, Öğr.Gör. Dr. Mutlu KURBAN
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir konuyu araştırma ve üretim için gerekli kuramsal bilgileri bir araya getirir |
ÖÇ02 | Ürün tasarımı ve üretimi için yararlanabileceği kaynakları ayarlar |
ÖÇ03 | Topladığı verileri analiz eder, yorumlar ve bulguları uygun biçimde raporlaştırır |
ÖÇ04 | Araştırma projesinin sonuç ve önerilerini savunur ve bunları başkalarıyla paylaşır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İplik, dokuma, örme, terbiye, hazır giyim ve kalite kontrol konularında mevcut teknolojiler ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin kullanabilir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İplik, dokuma ve terbiye alanlarında temel mesleki hesaplamaları yapabilme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Terbiye laboratuvarı uygulamalarını ve kalite kontrol testlerni yöntem ve tekniklerine uygun olarak gerçekleştirebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İplik ve kumaş numuneleri hazırlayarak fiziksel ve kimyasal kalite kontrol testlerini uygulayabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlar içinde etkin olarak çalışarak üretimle ilgili iş akışını izleyebilme, değerlendirebilme ve gerekli önlemleri alabilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilim, teknolojideki ve mesleki alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme bilincini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili konuların tekrarı. | Rapor ve sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | Veri toplama araçlarının geliştirilmesi | Rapor ve sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Verilerin toplanması | Rapor ve sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Üretim ve tasarım sürecinin planlanması | Rapor ve sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Malzeme araştırması | Rapor ve sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Malzeme temini | Rapor ve sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Makinelerin hazırlanması | Rapor ve sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Üretim hazırlıkları | Rapor ve sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Üretim hattının kurulması | Rapor ve sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Proje konusuyla ilgili laboratuvar ve üretim çalışmaları-I | Rapor ve sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Proje konusuyla ilgili laboratuvar ve üretim çalışmaları-II | Rapor ve sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Rapor hazırlanması | Rapor ve sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Sunum hazırlanması | Rapor ve sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Sonuç ve önerilerin sunulması ve tartışılması | Rapor ve sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |