Genel Bilgi
Kod | SNFS213 |
Ad | İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Fatma KARAÇOBAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğretmen adaylarının ilkokullarda tercih edilen alternatif eğitim uygulamalarının özellikleri, ortaya çıkma nedenleri, avantaj ve dezavantajları, gerçekleştirilen öğretim süreci hakkında farkındalık yaratmak ve bilgi sahibi olmalarını sağlamak
Dersin İçeriği
Türkiyede eğitime etki eden coğrafi, sosyal ve ekonomik faktörler, kırsal ve dağınık yerleşim birimlerinde çocukların eğitim gereksinimlerini karşılama yolları taşımalı eğitim, taşımalı eğitimin avantajları ve dezavantajları yatılı ilköğretim bölge okulları, yatılı ilköğretim okullarının avantajları ve dezavantajları birleştirilmiş sınıflarda öğretim, birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran nedenler, birleştirilmiş sınıflarda öğretimin temel dayanakları ve öğretim biçimini, birleştirilmiş sınıflarda öğretimin planlanması, sınıf yönetimi ve değerlendirme etkinlikleri ve birleştirilmiş sınıflarda öğretmenin görev ve sorumlulukları, dünyada birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
İlgili literatür dikkate alınmaktadır.
Notlar
İlgili literatür dikkate alınmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiyede eğitime etki eden coğrafi, sosyal ve ekonomik faktörleri açıklar. |
ÖÇ02 | Kırsal ve dağınık yerleşim birimlerinde çocukların eğitim gereksinimlerini karşılama yollarını belirtir. |
ÖÇ03 | Taşımalı eğitimin avantajları ve dezavantajlarını listeler. |
ÖÇ04 | Yatılı ilköğretim okullarının avantajları ve dezavantajlarını listeler. |
ÖÇ05 | Türkiyede birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran nedenleri açıklar |
ÖÇ06 | Örnek bir durum üzerinde öğretmen, derslik ve/veya öğrenci sayısını dikkate alarak birleştirilmiş sınıfları oluşturur. |
ÖÇ07 | Örnek bir durum üzerinden öğretmenli derslerin özelliklerine yönelik sonuçlara ulaşır. |
ÖÇ08 | Birleştirilmiş sınıf uygulamalarını üstünlükleri ve sınırlılıkları açısından tartışarak değerlendirir. |
ÖÇ09 | Okul-aile işbirliğini engelleyen etmenleri açıklar. |
ÖÇ10 | Yetersiz okul-aile işbirliğinden kaynaklanan problem durumunu analiz eder. |
ÖÇ11 | Müdür yetkili öğretmenin görev ve sorumluklarını açıklar. |
ÖÇ12 | Gelen ve giden evrakların kayıt altına alınmasında dikkat edilecek noktaları açıklar. |
ÖÇ13 | Plan hazırlamada dikkat edilecek noktaları açıklar. |
ÖÇ14 | Hazırladığı planı sınıf ortamında değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği kapsamında yer alan derslerle (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) ilgili kavram ve ilkeleri açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul döneminde (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğrenim gören öğrencilerin gelişim özelliklerine göre özgün öğrenme ortamları oluşturur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişi (bilim insanları, gazeteci, ressam, yazar vb.), olay ve olguları, eğitim uygulamaları ile ilişkilendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul dönemi (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğretim programında yer alan derslerin (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) öğretiminde uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatsal eser ve çalışmaların, öğrenci gelişimine katkısının farkında olur ve öğretim uygulamalarına yansıtır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde, bilimsel süreç becerilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerinin ve öğrenme ürünlerinin değerlendirilmesinde, farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretme-öğrenme süreçlerini oluşturmak için uygun materyalleri geliştirir ve bu süreçte bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini yürütürken karşılaşılan sorunların çözümünde, hem bireysel hem de ilgili diğer kişilerle (aile, öğretmen, yönetici vb.) birlikte sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öz değerlendirme yaparak mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel öğrenme becerisi ile edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal, sosyal ve teknolojik alanlarda eğitim gereksinimlerini karşılar. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitsel süreçteki paydaşları (öğrencileri, öğretmen arkadaşları, okul yönetimi ve veli) ile etkili iletişim kurar ve aile katılımını sağlamak için stratejiler geliştirir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim-öğretim sürecinde, eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun davranır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme kapsamında öğrencilerini, içinde bulunduğu sosyal çevresini ve toplumu geliştirmek için proje ve etkinlikler tasarlar. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yakın çevresinde, ülkesinde ve dünyada ortaya çıkan bilimsel, sanatsal, sosyal, ekonomik ve teknolojik olgu ve olayları takip ederek eğitsel uygulamalarına yansıtır. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirmede, sınıf öğretmenliği alanının çok disiplinli ve disiplinler arası olma özelliğini dikkate alır. | 3 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Birleştirilmiş sınıflarda, öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili gelişmeleri yabancı/uluslar arası kaynaklardan takip eder. | 3 |
PÖÇ23 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Evrensel ve kök değerleri benimseyerek öğrencilerine ve çevresine rol model olur. | 3 |
PÖÇ24 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Günlük ve mesleki yaşamında, Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanarak model olur. | 3 |
PÖÇ25 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlkokul öğretmeni olarak insan ve çocuk haklarının evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, çevre, sağlık ve iş güvenliği konularında bilgili ve duyarlıdır. | 3 |
PÖÇ26 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eğitim felsefeleri ile eğitim programları arasındaki ilişkiyi analiz ederek öğretim uygulamalarına yansıtır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Dersin İçerik, Amaç ve Gerekliliklerinin Tanıtılması | Gerektirmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Türkiyede Alternatif Eğitim Uygulamaları ve Nedenleri | Bölüm okuması ve hazırlık sorularının yanıtlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Taşımalı Eğitim Ve Özellikleri | Bölüm okuması ve hazırlık sorularının yanıtlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yatılı İlköğretim Okulları Ve Özellikleri | Bölüm okuması ve hazırlık sorularının yanıtlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Birleştirilmiş Sınıf Uygulamaları Ve Özellikleri | Bölüm okuması ve hazırlık sorularının yanıtlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay |
6 | Birleştirilmiş Sınıf Uygulamaları Ve Özellikleri-2 | Bölüm okuması ve hazırlık sorularının yanıtlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay |
7 | Birleştirilmiş Sınıf Uygulamaları Ve Özellikleri-3 | Bölüm okuması ve hazırlık sorularının yanıtlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Birleştirilmiş Sınıflarda Okul-Aile Ve Yerel Halkla İşbirliği | Bölüm okuması ve hazırlık sorularının yanıtlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay |
10 | Birleştirilmiş Sınıflı Okullarda Okul Yönetimi | Bölüm okuması ve hazırlık sorularının yanıtlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Birleştirilmiş Sınıflarda Öğrenme-Öğretme Süreci | Bölüm okuması ve hazırlık sorularının yanıtlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Örnek Olay |
12 | Birleştirilmiş Sınıflarda Öğrenme-Öğretme Süreci-2 | Bölüm okuması ve hazırlık sorularının yanıtlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
13 | Birleştirilmiş Sınıflarda Ölçme-Değerlendirme Süreci | Bölüm okuması ve hazırlık sorularının yanıtlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Birleştirilmiş Sınıflarda Planlama | Bölüm okuması ve hazırlık sorularının yanıtlanması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Birleştirilmiş Sınıflarda Planlama-2 | Bölüm okuması ve hazırlık sorularının yanıtlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |