SNFZ304 Matematik Öğretimi 2

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SNFZ304
Ad Matematik Öğretimi 2
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi EMEL ÇİLİNGİR ALTINER
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi EMEL ÇİLİNGİR ALTINER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi EMEL ÇİLİNGİR ALTINER (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğretmen adaylarına ilkokul matematik içeriğinin kesir sayıları, kesir sayılarla dört işlem, geometri, grafik ve veri işleme öğretimi konularındaki temel kavram ve becerileri etkinlik temeline dayalı çalışmalarla kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Kesir kavramı, kesir kavramının öğretimi, kesir sayılarla dört işlem öğretimi, geometrinin kuruluşu, temel geometrik şekil ve cisimlerin özellikleri, bilgi toplama, istatistik ve olasılık kavramlarının öğretiminde ilk basamaklar,ve bu içeriklerin uygulamaları

Dersin Ön Koşulu

Matematik Öğretimi I dersini almış olmak.

Kaynaklar

İlkokulda Matematik Öğretimi, Veli TOPTAŞ, Sinan OLKUN, Sıtkı ÇEKİRDEKÇİ, Mehmet Hayri SARI, Editör, Vize Yayıncılık, 2020

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kesirlerin öğretimini açıklar
ÖÇ02 Kesirlerle ilgili etkinlikleri planlar ve uygular
ÖÇ03 Kesirlerde dört işlemin öğretimini açıklar
ÖÇ04 Kesirlerde dört işlemin öğretimi ile ilgili etkinlikleri planlar ve uygular
ÖÇ05 Ölçüler ve öğretimini açıklar
ÖÇ06 Ölçüler ve öğretimi ile ilgili etkinlikleri planlar ve uygular
ÖÇ07 Çocukta geometrik düşüncenin gelişimini açıklar
ÖÇ08 Temel geometrik şekil ve cisimlerin özelliklerini açıklar
ÖÇ09 Uzunluk, Alan ve Hacim ölçme öğretimini açıklar
ÖÇ10 Bilgi toplama tekniklerini açıklar
ÖÇ11 Matematik eğitiminde ölçme ve değerlendirmeyi ve çoklu ölçme-değerlendirme yöntem ve tekniklerini açıklar.
ÖÇ12 İlkokul matematik dersi programındaki ilgili konulara, kazanımlara uygun etkinlik örnekleri verir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği kapsamında yer alan derslerle (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) ilgili kavram ve ilkeleri açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul döneminde (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğrenim gören öğrencilerin gelişim özelliklerine göre özgün öğrenme ortamları oluşturur. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişi (bilim insanları, gazeteci, ressam, yazar vb.), olay ve olguları, eğitim uygulamaları ile ilişkilendirir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul dönemi (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğretim programında yer alan derslerin (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) öğretiminde uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanatsal eser ve çalışmaların, öğrenci gelişimine katkısının farkında olur ve öğretim uygulamalarına yansıtır. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde, bilimsel süreç becerilerini kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerinin ve öğrenme ürünlerinin değerlendirilmesinde, farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili öğretme-öğrenme süreçlerini oluşturmak için uygun materyalleri geliştirir ve bu süreçte bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerini yürütürken karşılaşılan sorunların çözümünde, hem bireysel hem de ilgili diğer kişilerle (aile, öğretmen, yönetici vb.) birlikte sorumluluk alır. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öz değerlendirme yaparak mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir. 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel öğrenme becerisi ile edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal, sosyal ve teknolojik alanlarda eğitim gereksinimlerini karşılar. 2
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitsel süreçteki paydaşları (öğrencileri, öğretmen arkadaşları, okul yönetimi ve veli) ile etkili iletişim kurar ve aile katılımını sağlamak için stratejiler geliştirir. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim-öğretim sürecinde, eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun davranır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme kapsamında öğrencilerini, içinde bulunduğu sosyal çevresini ve toplumu geliştirmek için proje ve etkinlikler tasarlar. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yakın çevresinde, ülkesinde ve dünyada ortaya çıkan bilimsel, sanatsal, sosyal, ekonomik ve teknolojik olgu ve olayları takip ederek eğitsel uygulamalarına yansıtır. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirmede, sınıf öğretmenliği alanının çok disiplinli ve disiplinler arası olma özelliğini dikkate alır. 5
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Birleştirilmiş sınıflarda, öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olur.
PÖÇ22 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili gelişmeleri yabancı/uluslar arası kaynaklardan takip eder. 2
PÖÇ23 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Evrensel ve kök değerleri benimseyerek öğrencilerine ve çevresine rol model olur. 2
PÖÇ24 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Günlük ve mesleki yaşamında, Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanarak model olur. 2
PÖÇ25 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İlkokul öğretmeni olarak insan ve çocuk haklarının evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, çevre, sağlık ve iş güvenliği konularında bilgili ve duyarlıdır.
PÖÇ26 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eğitim felsefeleri ile eğitim programları arasındaki ilişkiyi analiz ederek öğretim uygulamalarına yansıtır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kesirlerin öğretimi, kesirlerle ilgili etkinliklerin planlanması uygulanması değerlendirilmesi Kaynak kitaptan ilgili bölüm okunması (Tarım ve Hacıömeroğlu, 2019)) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kesirlerde dört işlemin öğretimi I Kaynak kitaptan ilgili bölüm okunması (Tarım ve Hacıömeroğlu, 2019)) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kesirlerde dört işlemin öğretimi II Kaynak kitaptan ilgili bölüm okunması (Tarım ve Hacıömeroğlu, 2019)) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Kesirlerde dört işlemin öğretimi ile ilgili etkinliklerin planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi Kaynak kitaptan ilgili bölüm okunması (Tarım ve Hacıömeroğlu, 2019)) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması
5 Ölçüler ve öğretimi ile ilgili etkinliklerin planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi Kaynak kitaptan ilgili bölüm okunması (Tarım ve Hacıömeroğlu, 2019)) Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
6 Geometrinin kuruluşu ve çocukta geometrik düşüncenin gelişimi ve temel geometrik şekil ve cisimlerin tanıtılması Kaynak kitaptan ilgili bölüm okunması (Tarım ve Hacıömeroğlu, 2019)) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
7 Çevre, alan ve hacim hesaplamalarının öğretimi Kaynak kitaptan ilgili bölüm okunması (Tarım ve Hacıömeroğlu, 2019)) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Bilgi toplama teknikleri, istatistik ve olasık öğretimi Kaynak kitaptan ilgili bölüm okunması (Tarım ve Hacıömeroğlu, 2019)) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
10 Grup çalışmaları (proje sunumları) I Farklı kaynaklardan yararlanarak ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
11 Grup çalışmaları (proje sunumları) II Farklı kaynaklardan yararlanarak ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
12 Grup çalışmaları (proje sunumları) III Farklı kaynaklardan yararlanarak ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
13 Grup çalışmaları (proje sunumları) IV Farklı kaynaklardan yararlanarak ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
14 Grup çalışmaları (proje sunumları) V Farklı kaynaklardan yararlanarak ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
15 Değerlendirme Farklı kaynaklardan yararlanarak ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 06:17