Genel Bilgi
| Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
| PEYZAJ MİMARLIĞI PR. | |
| Kod | P345 |
| Ad | Peyzaj Planlama Projesi 1 |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 5-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 6 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HAKAN ALPHAN (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NURİYE SAY (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Peyzaj planlama sürecinde analitik araştırma yöntemlerini uygulamalı olarak öğretmek.
Dersin İçeriği
Bir peyzaj bütününde; temel peyzaj bileşenlerinin analizi, tematik haritalar yoluyla sunulması ve peyzaj tipolojisinin belirlenmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Paylaşılan ders notları
Notlar
Yok
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Temel peyzaj bileşenlerinin analizini yapar. |
| ÖÇ02 | Tematik haritaların CBS ortamında hazırlar. |
| ÖÇ03 | Tematik haritaların çakıştırılması ile peyzaj tipleri ve karakter kodlarının belirlenmesini yapar. |
| ÖÇ04 | Belirlenen peyzaj tiplerinin yersel yayılışının haritalanmasını yapar. |
| ÖÇ05 | Peyzaj tiplerine ait temel metriklerin hesaplanmasını anlar. |
| ÖÇ06 | Analitik rapor sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır. | 5 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir. | 5 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar. | 5 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır. | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | 4 |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | 5 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. | |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Proje konusunun ve planlama alanının tanıtımı. | Yok | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 2 | Planlama alanı olarak seçilen peyzaj bütününde arazi sörveyi çalışması. | Hava/uydu görüntülerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 3 | Tematik haritaların CBS ortamında hazırlanması. | Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 4 | Tematik haritaların CBS ortamında hazırlanması. | Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 5 | Tematik haritaların CBS ortamında hazırlanması. | Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 6 | Tematik haritaların CBS ortamında hazırlanması. | Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 7 | Tematik haritaların CBS ortamında hazırlanması | Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Jüri Değerlendirmesi |
| 9 | Tematik haritaların çakıştırılması ile peyzaj tipleri ve karakter kodlarının belirlenmesi. | Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 10 | Belirlenen peyzaj tiplerinin yersel yayılışının haritalanması. | Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 11 | Peyzaj tiplerine ait temel metriklerin hesaplanması. | Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 12 | Peyzaj Analizi raporunun hazırlanması. | Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 13 | Peyzaj Analizi raporunun hazırlanması. | Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 14 | Bu çalışmadan üretilen poster veya bildirilerin sunulması. | Sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 15 | Bu çalışmadan üretilen poster veya bildirilerin sunulması. | Sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenen konulardan sınav hazırlığı yapmak. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Jüri Değerlendirmesi |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenen konulardan sınav hazırlığı yapmak. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Jüri Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |