Genel Bilgi
Kod | TLZ106 |
Ad | Organik Kimya |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. MEHMET BEBEKLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş. Gör. MEHMET BEBEKLİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı tekstil mühendisliği öğrencilerine organik kimyanın temel kavramları, organik moleküllerin yapıları, özellikleri, sentezleri ve tepkimeleri hakkında bilgi vererek günlük yaşamlarında ve tekstilde organik kimyanın önemini açıklamaktır.
Dersin İçeriği
Kimyasal bağlanma, Alkanlar ve Sikloalkanlar, Alkenler ve Alkinler, Alkoller, Fenoller, Eterler, Aromatik Bileşikler, Aldehitler ve Ketonlar, Karboksilik Asitler ve Türevleri, Aminler
Dersin Ön Koşulu
koşul yok
Kaynaklar
1.Organik Kimya -Çeviri Editörleri Prof.Dr.T. UYAR,Prof.Dr.R.İNAM, Palme yayıncılık 2.Orgnik Kimya-Çeviri Editörü Prof.Dr. C. UYANIK, BKM yayınları 3. Organik Reaksiyon Mekanizmaları, Çeviri Editörleri ; Prof. Dr. O.ANAÇ, Prof.Dr. E.N.TALINLI, BKM yayınları
Notlar
1.Organik Kimya -Çeviri Editörleri Prof.Dr.T. UYAR,Prof.Dr.R.İNAM, Palme yayıncılık 2.Orgnik Kimya-Çeviri Editörü Prof.Dr. C. UYANIK, BKM yayınları 3. Organik Reaksiyon Mekanizmaları, Çeviri Editörleri ; Prof. Dr. O.ANAÇ, Prof.Dr. E.N.TALINLI, BKM yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Organik molekül sınıflarını tanır ve adlandırır. |
ÖÇ02 | Organik bağ türleri ile bağ enerjileri, bağ uzunlukları ve molekül geometrilerini ilişkilendirebilir. |
ÖÇ03 | Organik formülleri farklı şekillerde yazabilir. |
ÖÇ04 | Alkinler hakkında bilgi sahibi olmak |
ÖÇ05 | Stereo kimyanın öğrenilmesi |
ÖÇ06 | Alkil halajenürlerin öğrenilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçerek çözme ve uygulama becerisi. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kimyasal bağlanma | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Alkanlar ve Sikloalkanlar | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Alkenler | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Alkinler | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Stereokimya | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Alkil Halojenürler | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Nükleofilik Yer Değiştirme | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve referans kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Alkoller | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Fenoller | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Eterler | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Aromatik Bileşikler | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Aldehitler ve Ketonlar | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Karboksilik Asitler ve Türevleri | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Aminlerin Sentezi | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve referans kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve referans kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |