Genel Bilgi
Kod | TLS201 |
Ad | Elektrik-Elektronik Bilgisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ADNAN TAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ADNAN TAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel elektrik ve elektronik devre elemanlarının özelliklerini, uygulamaya yönelik çalışma prensiplerini, tekstil endüstrisinde kullanımlarını ve işlevlerini, üretim hatlarındaki fonksiyonlarını ve temel işlemlerini tanıtmak.
Dersin İçeriği
Elektrik ve elektronikte temel teşkil eden elemanları tanıyabilmek. Elektrik ve elektronikte temel teşkil eden elemanlarının teorik ve pratik çalışma prensiplerinin fonksiyonel açıdan tanınması. Elektrik ve elektronik malzemelerinin tekstil işletmelerindeki işlevlerinin öğrenilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Elektrik Mühendisliğine Giriş ve Devre Analizi Atila Barkana
Notlar
Birsen Yayınevi Elektrik Elektronik Mühendisliğine Giriş Prof. Dr. Şükrü Özen
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektrik ve elektronikte temel teşkil eden elemanları tanıyabilme |
ÖÇ02 | Elektrik ve elektronikte temel teşkil eden elemanlarının teorik ve pratik çalışma prensiplerinin fonksiyonel açıdan tanıma |
ÖÇ03 | Temel elektriksel malzemeleri içeren devreleri analiz etme |
ÖÇ04 | Temel elektronik devrelerin çalışma prensiplerini tanıma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçerek çözme ve uygulama becerisi. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Elektrik ve elektronik kavramlarını tanımlama | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Statik yükler ve oluşumları, statik yüklerin endüstrideki faydaları ve zararları, endüstride alınması gerekli önlemler | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Doğru akım ve alternatif akım | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İletkenlik, yarıiletkenlik ve yalıtkanlık | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Elektrik devre elemanlarına giriş | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Direnç ve özdirenç hesaplamaları, devredeki etkileri | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Bobinler, temel özellikleri ve çalışma prensipleri, bobin hesaplamaları | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve referans kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kondansatörler, temel özellikleri ve çalışma prensipleri, kondansatör hesapları | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Trafolar ve çalışma prensipleri | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Yarıiletkenler, yarıiletken malzemeler, yapıları ve özellikleri | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | P ve N tipi yarıiletkenler ve özdirenç hesapları | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Diyorlar, akım ve gerilim eğrileri, çalışma prensipleri | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Transistörler, çeşitleri, özellikleri, çalışma prensipleri, giriş ve çıkış eğrileri | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Konu Tekrarı | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve referans kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve referans kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |